Aviseringar
Rensa alla

Ny låt!


Ämnesstartare

Gjorde en rapplåt tidigare idag och ja jag vet att det inte är världens bästa kvalite´ och ja jag vet att jag inte är världens bästa på att rappa, men snälla lyssna på den och säg gärna vad ni tycker =)


   
Citera

kan du inte fixa CDQ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det?


   
SvaraCitera

Själv sitter jag med gitarren i min famn och försöker spela The Zombies - Leave me be på gehör.


   
SvaraCitera

Älskar hur otroligt rappig du ser ut [love]

Hör inte texten riktigt men låter inte så fruktanvärt muntert, är allt ok eller? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha ser jag rappig ut? ;P
Nej jag vet, det blev lite otydligt tyvärr :/.
Det går upp och ner hela tiden...


   
SvaraCitera

emma_96:

Vad är det?

cd kvalitet. ljudet är inte så bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

cd kvalitet. ljudet är inte så bra

Jaha, nä jag vet, men jag har ingen bra mick det är därför..jag försöker överleva på datormicken men går inte så bra :/.


   
SvaraCitera

emma_96:

Jaha, nä jag vet, men jag har ingen bra mick det är därför..jag försöker överleva på datormicken men går inte så bra :/.

aha. haha nej det kan nog bli besvärligt. kan du inte spela in nå annanstans då? där det låter bättre och blir mer proffesionellt (hoppas jag stavade rätt [cute])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

aha. haha nej det kan nog bli besvärligt. kan du inte spela in nå annanstans då? där det låter bättre och blir mer proffesionellt

Jag testade hos min kompis och visst hon har bättre mick och ljud men hon har inga bra program och hon kan inte ladda ner för hennes dator cpar då :/.


   
SvaraCitera

emma_96:

Jag testade hos min kompis och visst hon har bättre mick och ljud men hon har inga bra program och hon kan inte ladda ner för hennes dator cpar då :/.

hmm, besvärligt det med. då vet jag inte så mycket mer, du kan ju gå till en studio men det kostar väl pengar. kan du inte göra det i skolan då, typ efter skoltid om det finns musikgrejer där. annars kan man gå till skolor som har sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

du kan ju gå till en studio men det kostar väl pengar. kan du inte göra det i skolan då, typ efter skoltid om det finns musikgrejer där. annars kan man gå till skolor som har sådant

Nej studio kostar asmycket så det pallar jag inte, vi har ny skola nu och vi har ju studio och så men jag vet inte om dom är klara med den och kommer ju kännas helt mobbat att spela in där eftersom att någon lärare måste vara med...


   
SvaraCitera

emma_96:

Nej studio kostar asmycket så det pallar jag inte, vi har ny skola nu och vi har ju studio och så men jag vet inte om dom är klara med den och kommer ju kännas helt mobbat att spela in där eftersom att någon lärare måste vara med...

konstigt att någon måste vara där, vi har en skola här där du kan gå in efter skoltid och greja utan folk som kollar. men det är det väl värt även om nån måste vara där


   
SvaraCitera
Bakric

Finns det ingen ungdomsgård som har utrustning?
Har hört att den här i Härnösand verkar ha det iaf.
Annars kostar inte grejer för inspelning så mycket om du hittar rätt märke och modell.
Eftersom i princip alla program går att ladda ner så behöver du bara hårdvara vilket jag skulle tippa går på 1-2000 beroende på vilka resurser du redan har och hur bra du är på inställningar.
Själv sitter man på Sennheiser G4ME pc 360 headset och Creative SB Audigy ljudkort vilket duger fullt ut för inspelning. Dock använder jag det än så länge bara till att spela och lyssna på musik [rolleyes]

emma_96:

Jag testade hos min kompis och visst hon har bättre mick och ljud men hon har inga bra program och hon kan inte ladda ner för hennes dator cpar då :/.

Kan du inte ladda ner hos dig och ta dit med USB-minne då?
Och varför tog du bort videon :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

konstigt att någon måste vara där, vi har en skola här där du kan gå in efter skoltid och greja utan folk som kollar. men det är det väl värt även om nån måste vara där

Fan va nice! 😀
Men tror inte jag få spela in där ändå, för lärarna är alltid så upptagna och vår musiksal är alltid full av folk..


   
SvaraCitera