Aviseringar
Rensa alla

Ny mobil


Ämnesstartare

Vill ha en ny mobil eftersom jag har haft min mobil i 3-4 år nu. Har kollat lite på HTC Hero och jag tycker den verkar vara bra. Är den bra? Vart är det bäst att köpa den? Helst abonemang, kan betala kontant om det är billigare.

Dold text: Det här är väl rätt forum? Eller är det bara för datorer


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Datorer och IT


   
SvaraCitera
Åtta

Speltidning:

Det här är väl rätt forum? Eller är det bara för datorer

Jag tror att Elektronikpryar & Telefoni är mer passande. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har kollat runt lite och googlat men kommer inte fram till vart den är billigast. Just nu sitter jag och kollar på tele2s hemsida och deras olika abonemang till HTC hero, det känns som om att dom anstränger sig för att förvirra mig [cry]


   
SvaraCitera

Vad letar du efter? abonemang eller kontantkorts?
Finns en del som inte är båda om jag minns rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ringer och smsar oftast inte för mer än 100 kronor i månaden, jag har en hel del kontanter så behöver inte binda upp mig så länge om jag inte måste. Vart ska jag köpa den och vad är det bästa abonemanget? Det här är anledningen till varför jag har haft min gamla mobil så jävla länge, allt jävla krångel [mad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

IQFreak:

Vad letar du efter? abonemang eller kontantkorts?
Finns en del som inte är båda om jag minns rätt.

Bryr mig inte, men vill ha internet på den och som sagt så ringer jag oftast inte för mer än 100kr.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Bryr mig inte, men vill ha internet på den och som sagt så ringer jag oftast inte för mer än 100kr.

Om du ska ha abonemang: Skaffa tele2
Om du ska ha kontantkort: Skaffa Comviq

Själv har jag Tre och kan säga att det var ett STOOOORT misstag


   
SvaraCitera

IQFreak:

Skaffa Comviq

En nackdel: dålig mottagning. Har inte lika stort nät som de andra.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

En nackdel: dålig mottagning. Har inte lika stort nät som de andra.

Hade alltid bra kontakt med deras nät förutom när jag var norr om umeå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQFreak:

Själv har jag Tre och kan säga att det var ett STOOOORT misstag

Är tre dyrt? Ska nog skaffa tele2 eftersom jag kom på att dom flesta jag känner också har det så det blir billigt om jag tar tele2 kompis.

Vet någon någonting om själva telefonen?


   
SvaraCitera

IQFreak:

Hade alltid bra kontakt med deras nät förutom när jag var norr om umeå

Det är sämre. I somras var jag på min flickväns landställe som ligger 1 mil från en liten stad. Det var jätte dålig mottagning. Även streckan mellan nyköping-stockholm så har man ingen mottagning på vissa ställen.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det är sämre.

Ok.
Tja, du kan alltid höra efter om folk med telia klarar sig bra, men vad jag vet har tele2 de lägsta priserna.


   
SvaraCitera

IQFreak:

Tja, du kan alltid höra efter om folk med telia klarar sig bra, men vad jag vet har tele2 de lägsta priserna.

Jag har själv tele2 comviq kompis och det är skitbra. [smile]


   
SvaraCitera

Speltidning:

Har kollat lite på HTC Hero

Tycker HTC HD2 verkar bättre, den skall jag köpa.

IQFreak:

Själv har jag Tre och kan säga att det var ett STOOOORT misstag

Jag har haft tre flera år, jag är nöjd.. Vad är problemet för dig?


   
SvaraCitera

Den är bra. Men skulle föreslå att du väntar till februari då det kommer vara en Mobiltelefon mässa i USA där de senaste mobilerna kommer presenteras. HTC kommer tex släppa en mobil som heter HTC Dragon och troligtvis kommer den sopa iväg HTC hero.

Sony Eriksson släpper även en SE x10 som verkar bli en fin telefon, den blir dock väldigt stor. Pga av skärmen.


   
SvaraCitera