Aviseringar
Rensa alla

Ny musikspelare/iPod touch?


Ämnesstartare

Antar att det är här man ska placera tråden. Min gamla iPod är så trasig nu att man ser mindre än halva skärmen och den stänger av sig lite när den känner för det, så måste börja titta efter ny då den verkar vara inne på sista sucken. :/

Funderar på sån där iPod touch för att det verkar kul med portabelt internet, men hur bra är den som mp3-spelare? Vill t.ex. kunna byta låtar enkelt i fickan utan att plocka upp den varje gång, men den har ju touch-screen så antar att det inte går att göra? Hur ömtålig är den? Har en tendens att paja teknikprylar ganska fort. Den kostar ju en hel del mer än en vanlig iPod så funderar på hur värt det där internet är... Vilka fler roliga tricks kan den?

Tar gärna emot tips på andra mp3-spelare också. Vill dock ha minst 40 gb på den, helst 20-25 mer, och verkar bara vara iPods som har så mycket.


   
Citera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

kunna byta låtar enkelt i fickan utan att plocka upp den varje gång, men den har ju touch-screen så antar att det inte går att göra?

hörlurarna som kommer med har ju som en liten klickgrej på sladden, men om du tänker köra andra hörlurar vet jag ej
Image


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Hur ömtålig är den?

Jag är inte den som är extremt rädd om mina saker och efter två år är den fortfarande hel och ren. Så jag skulle vilja säga att det är en helt okej kvalité..


   
SvaraCitera
smisk

Hörlurarna som följer med är ju inte de bästa, men det finns andra lurar som har samma knapp-grej på så man kan byta låtar och skit. Vet ett par som är riktigt bra, har bara glömt bort vad de heter, kan kolla upp det.
Ipod touch är förövrigt riktigt bra, om du frågar mig. Har haft min i över 3 år, och enda anledning till varför jag inte använder den nu är för att jag har en iphone [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

hörlurarna som kommer med har ju som en liten klickgrej på sladden, men om du tänker köra andra hörlurar vet jag ej

smisk:

Hörlurarna som följer med är ju inte de bästa, men det finns andra lurar som har samma knapp-grej på så man kan byta låtar och skit. Vet ett par som är riktigt bra, har bara glömt bort vad de heter, kan kolla upp det.

Har redan bra lurar jag skulle vilja använda, det finns alltså inget på själva spelaren som man kan klicka på för att byta utan att hålla på med touch-screenen? :/

Nordpolen:

Jag är inte den som är extremt rädd om mina saker och efter två år är den fortfarande hel och ren. Så jag skulle vilja säga att det är en helt okej kvalité..

smisk:

Ipod touch är förövrigt riktigt bra, om du frågar mig. Har haft min i över 3 år, och enda anledning till varför jag inte använder den nu är för att jag har en iphone [rolleyes]

Ok, det låter ju bra båda två! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar inte apple[blush]men det är nog bara jag.


   
SvaraCitera

hannnah:

men det är nog bara jag

antagligen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

gillar inte apple[blush]men det är nog bara jag.

Gillar inte deras prylar eller gillar dem inte som företag? [crazy] Alla företag är ju i grunden skit så det senare tycker inte jag spelar nån större roll. Det handlar ju om inbyggda mekanismer i kapitalismen och inte om dumma vs. snälla företag.


   
SvaraCitera

Hooka iPhone mannen. Glassig skit + du smälter in bland bratsen! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Hooka iPhone mannen. Glassig skit + du smälter in bland bratsen! [cool]

Har redan bra telefon + att jag vill inte ha abonnemang. Dessutom är det ju som att ha en GPS i fickan. 😛

Plus att de är svindyra som telefoner jämfört med det jag har, betalar typ 300 varannan eller var tredje månad trots att jag ringer och sms:ar en massa dagligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Gillar inte deras prylar eller gillar dem inte som företag? Alla företag är ju i grunden skit så det senare tycker inte jag spelar nån större roll. Det handlar ju om inbyggda mekanismer i kapitalismen och inte om dumma vs. snälla företag.

gillar inte att alla har blivit iphonenördar. stör mig otroligt på alla dessa appar osv[mad] när folk uppdaterar fb med att dom befinner sig på gröna linjen man ba aha kul. typ. ne. men ja vet inte. min iPod gick sönder iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

gillar inte att alla har blivit iphonenördar. stör mig otroligt på alla dessa appar osv[mad] när folk uppdaterar fb med att dom befinner sig på gröna linjen man ba aha kul. typ. ne. men ja vet inte. min iPod gick sönder iaf..

Haha, nä det håller jag iofs med om. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Haha, nä det håller jag iofs med om. 😛

[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish har en sådan, inköpt 08 och den har nu värdelös batteritid och behöver laddas typ.. hela tiden. Fast ja, jag använder den icke till musik, jag spelar bara en massa spel på den, så det kan ju bero på det [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är sjukt nöjd med min ipod classic annars. 160 gigabyte minne (onödigt mycket, jag vet, men men), sjukt lång batteritid och jag har aldrig haft några problem med den.

*reklam*


   
SvaraCitera