Aviseringar
Rensa alla

Ny rättsskandal i Sverige


Ämnesstartare

14:00 MEDBORGARPLATSEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men det lär vi väll tyvärr aldrig få se

Jag tycker visserligen inte att någon av dessa teknikerna har större anledning att "åka" fast än någon annan. Det finns ingen anledning att åka dit överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag tycker visserligen inte att någon av dessa teknikerna har större anledning att "åka" fast än någon annan. Det finns ingen anledning att åka dit överhuvudtaget.

dom har spått sin undergång många gånger förut så jag är övertygad om att dom överlever ändå tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

dom har spått sin undergång många gånger förut så jag är övertygad om att dom överlever ändå tyvärr

Sony BMG menar du? Jag hoppas verkligen att skiv- och filmbolagen inser att det är dags att skrota sin miljöförstörande plastskiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Sony BMG menar du? Jag hoppas verkligen att skiv- och filmbolagen inser att det är dags att skrota sin miljöförstörande plastskiva.

precis, var lite otydlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte varför de går imot tekniken istället för att gynna den!! allt handlar inte om pengar det handlar om utveckling[mad][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coffeshop:

allt handlar inte om pengar det handlar om utveckling[mad][cool]

Skiv- och filmbolagen hävdar att artisterna och filmproducenterna inte kan överleva och göra fler verk om man fortsätter att fildela. Rent skitsnack då det bara är de föråldrade bolagen som förlorar på det.. Man kan fråga sig om skrivmaskinsförteagen stämde datortillverkarna när utvecklingen gick framåt på den fronten.[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de borde dra nytta av fildelningen istället för att gå imot den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men de kommer förlora i längden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coffeshop:

de borde dra nytta av fildelningen istället för att gå imot den

det funkar ju för dom små skivbolagen så varför inte[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coffeshop:

de borde dra nytta av fildelningen istället för att gå imot den

Precis.. låt oss säga att en tjänst som kostar 100-150 kronor i månaden erbjuder fritt med filmer och musik, eller ett visst begränsat antal. Te x 10 filmer... Snacka om att de hade tjänat på det!

Ingen kostnad för att tillverka förpackningar och skivor med omslag osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas det kommer ut något gratis super program som döljer ens IP-adress så alla skiv bolagen blir ägda [cool][wink][crazy]


   
SvaraCitera

Musik och film är ingen rättighet precis som mycket annat man behöver betala för idag. Därför ser jag inget fel i att Pirate Bay blev dömda. Har man inte råd så får man vara utan känner jag. Man kan inte ta lagen i egna händer. Om ni tycker det är så viktigt att sno musik/film så engagera er i politik och gå den vägen istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SgtTatter:

Har man inte råd så får man vara utan känner jag. Man kan inte ta lagen i egna händer. Om ni tycker det är så viktigt att sno musik/film så engagera er i politik och gå den vägen istället.

Att ladda ner film och musik är för mig en egen form av protest mot de höga priserna och det usla utbudet. Jag vill inte vänta i ett halvår och betala 160 kronor för en 1½ timmes underhållning, särskilt inte när filmen redan kan tjäna flera hundra miljoner på endast bioförsäljningen (som jag dessutom stödjer).

På samma sätt så gör jag uppror mot musikbolagen, som är sjukt föråldrade i informationssamhället. Om jag nu köper låtar från en artist så vill jag inte att 50% eller mer ska gå till EMI (som för övrigt har en omsättning på 1.46 miljarder PUND).

Jag väljer att stödja mina favoritmusiker genom att gå på deras konserter och köpa deras merchandise. Inte genom att ge mina pengar till kapitalister.

Lagligt? Nej. Moraliskt? Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SgtTatter:

Man kan inte ta lagen i egna händer.

jodå, det går alldeles utmärkt.


   
SvaraCitera