Aviseringar
Rensa alla

Ny relation, herpes. hur skulle ni reagera?


Phanst:

Jag kanske bara är trött, men det var det du just påstod. Hur skulle onani kunna vara en möjlig orsak till herpes?

1. han har haft sex med en person.
2. han har haft kondom då.
3. läkaren säger att det är herpes

alltså är min förklaring att endast Onani kan ha smittat honom.
varför? (12 läs tråden 2. tänk själv.)

möjligt att hon har haft herpes och kondomen har gått sönder och smittat honom men anser att det är en sån liten risk att onanin låter rimligare därav den teorin.

Phanst:

Oooh ja, det var så roligt! (note the sarcasm)

du gjorde ju inte det jag hänvisa till.
och vafan gör du här om du vill vara allmänt dryg.
hänvisar dig till någon lektråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

alltså är min förklaring att endast Onani kan ha smittat honom.
varför? (12 läs tråden 2. tänk själv.)

Men är du helt mysig i grönsakslandet eller!? Vet du vad onani är? Det är att tillfredställa sig själv sexuellt, och hur i hela helvete kan man smitta sig själv med ett virus man inte har?

ArbetaMera:

och vafan gör du här om du vill vara allmänt dryg.
hänvisar dig till någon lektråd.

Varför är jag dryg? För att jag inte roas av dumma kommentarer när jag har ett problem som för mig är väldigt jobbigt?

Jag är inte intresserad av lektrådar. Jag är fullständigt allvarlig. Jag har ett problem och ber om hjälp, jag är inte ute efter att leka.


   
SvaraCitera

Kondom skyddar ju knappast mot herps eftersom det smittar vid kontakt - kondomen täcker inte all hud... och det har du blivit avsugen av någon tjej? Munherpes kan sätta sig på genitalierna ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phanst:

Hur skulle ni reagera om personen ni just börjat dejta, berättar att han/hon KAN ha herpes?

Läskigt.. Skulle nog inte våga köra utan kondom.

Men kolla upp det ordentligt innan du freakar. Kan ju vara skavsår eller whatnot. Har den erfarenheten av läkare att man får träffa ca 5 st innan man får en vettig/korrekt diagnos i de flesta fallen.


   
SvaraCitera

Phanst:

sexuellt, och hur i hela helvete kan man smitta sig själv med ett virus man inte har?

om du har bakterien/viruset på handen eller kanske något i omgivningen som tex OFENTLIG TOALETT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kodou:

Läskigt.. Skulle nog inte våga köra utan kondom.

Nej givetvis inte, men skulle du kunna vara tillsammans med den personen? Skulle du acceptera det?

kodou:

Men kolla upp det ordentligt innan du freakar.

Jag freakar lätt. Tyvärr.
Ska träffa henne i morgon, och vi lär prata om oss, så jag tänkte passa på att bara säga som det är. Men jag ska ju som sagt gå till en expert och kolla.
Skavsår har jag också tänkt på. Jag ringde sjukvårdsupplysningen eter läkarbesöket. Tydligen har jag inte alla symptom för herpes så det ser ju ljusare ut.

Falska herpesdiagnoser verkar ju ändå förfölja mig.
Hade utslag på tungan sen många år tillbaka, och orkade inte med skiten så jag gick till läkaren, han sa att det var en slags herpes, som inte smittar, den ligger i halsen och bryter ut ibland. Och nyligen gick jag till läkaren för att kolla upp det igen, för det lät så dumt.
Det visar sig att det var Geografisk tunga, vilket inte är klassad som sjukdom ens. Jävla idiotläkare. Många som har detta har fått dåliga diagnoser tydligen. Inte många känner till det. Nu blev det offtopic, ursäkta.


   
SvaraCitera

Phanst:

herpessmittad

Kan ju annars vara hon som smittat dig isf?

ArbetaMera:

Onani är det min vän, en av onanismens många nackdelar.

men ge dig för helvete... [zzz]

ArbetaMera:

3. läkaren säger att det är herpes

nej läkaren sa

Phanst:

läkaren sa att det ser ut som herpes, men det MÅSTE inte vara det

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

om du har bakterien/viruset på handen eller kanske något i omgivningen som tex OFENTLIG TOALETT!

Teoretiskt sett ja om man ska vara långsökt, men vad jag har hört från många källor, sexualundervisningen i skolan, ungdomsmottagning och ja överallt så ska det inte smittas via toaletter eller annat än direktkontakt. Man får inte aids av att skita på samma mugg som en aidssmittad nyss skitigt på.


   
SvaraCitera

Crypto:

men ge dig för helvete...

vart kom du ifrån? gå och lägg dig orkar inte med mera såna jävlar som du igen.stick härifrån, du behöver inte lägga dig i något som jag säger ens en gång.

hacka på någon annan för jag orkar inte med fler dryga kommentarer ikv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Kan ju annars vara hon som smittat dig isf?

Altså jo, om det var kontakten mellan huden som gjorde det, som någon här sa. Men jag tror inte det.
OM hon nu smittat mig, så är gjort gjort, och jag kommer inte avvisa henne för det. Det var ju inte avsiktligt. Precis som jag själv inte vill bli avvisad. Vet inte om folk lyckas ha fungerande förhållanden om den ena har herpes. Men som sagt det måste ju inte vara herpes heller.


   
SvaraCitera

Förövrigt borde du nog inte säga: HEJ JAG HAR NOG HERPES HEHEHEHE utan säg att du hade ett utslag på och att du håller på att kolla det och att ni inte borde ha sex under tiden? Onödigt att freaka ut henne i onödang.

Är förövrigt sårad för att du dissade min fina info [sad][sad][sad]

Inte Gugge:

Kondom skyddar ju knappast mot herps eftersom det smittar vid kontakt - kondomen täcker inte all hud... och det har du blivit avsugen av någon tjej? Munherpes kan sätta sig på genitalierna ;>


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

hacka på någon annan för jag orkar inte med fler dryga kommentarer ikv.

att man får herpes utav att runka är bland det mest korkade jag hört så skyll dig själv.


   
SvaraCitera

Phanst:

OM hon nu smittat mig, så är gjort gjort, och jag kommer inte avvisa henne för det

Snacka med henne om det bara, be henne testa sig om du får svaret att du har herpes. Så hoppas jag det blir bra mellan er i fortsättningen [y]


   
SvaraCitera

Crypto:

att man får herpes utav att runka är bland det mest korkade jag hört så skyll dig själv.

LÄS HELA TRÅDEN FÖR I H*ELVETTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

LÄS HELA TRÅDEN FÖR I H*ELVETTE

har gjort
och sluta svära innan gud skickar ängeln gabriel för att spanka din rumpa [no-no]


   
SvaraCitera