Aviseringar
Rensa alla

Ny skola


Ämnesstartare

Hej jag har börjat nytt skola denna år och jag fick många bra vänner
men jag vill inte ha de längre jag vill vara själv alltid 
men jag vet inte hur ska jag säga det till de 
alltså de bra som fan de har hjälpt mig mycket och jag vill inte de bli ledsna när jag lämnar de så vad ska jag göra 


   
Citera

Du kan ju försöka förklara för dem att du vill ha mer tid ensam för att du känner att du behöver det, inte på grund av någonting de har gjort. 


   
SvaraCitera
Maxxie

Förklara för dem varför du vill vara själv alltid. Säg inte att det är på grund av dem, bara att du mår bättre när du är ensam. Är de riktiga vänner borde de förstå det.
Men vet du varför du vill lämna dem? Om du inte vet kommer det vara svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxxie:
Förklara för dem varför du vill vara själv alltid. Säg inte att det är på grund av dem, bara att du mår bättre när du är ensam. Är de riktiga vänner borde de förstå det.
Men vet du varför du vill lämna dem? Om du inte vet kommer det vara svårare.

Jag mår bättre när de finns med mig faktiskt 


   
SvaraCitera
Maxxie

Alltså varför vill du lämna dem?


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig, finns ibland ingen anledning mer än att jag ville kanske sitta kvar på mina favoritställen då jag kände de var mer energiska än mig. Sen har jag hemskt svårt med klockan, det är väl den största anledningen till att jag inte följde med till deras rökplatser alltid eller till torget. Istället väntade utanför klassrummen och tittade vad som händer i korridoren. När man är ensam vill man vara med andra, och när man är med andra då vill man eller jag vara helt själv.
Lycka till iallafall! Rodnar


   
SvaraCitera

Jag förstår vad du menar! Jag har lyckats oassociera mig ganska mycket med människor i skolan. Nu sitter jag och läser koranen på rasterna istället.

Dock gjorde jag det inte så tidseffektivt. Jag gjorde det det långsamma sättet. Här är det snabba: säg att du är sverigedemokrat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Jag förstår vad du menar! Jag har lyckats oassociera mig ganska mycket med människor i skolan. Nu sitter jag och läser koranen på rasterna istället.

Dock gjorde jag det inte så tidseffektivt. Jag gjorde det det långsamma sättet. Här är det snabba: säg att du är sverigedemokrat

Nu förstå jag inte vad du menar med sverigedemokrat? Menar du att sverig är Demokratiskt land


   
SvaraCitera
Maxxie

Jag tror han menade att om du säger att du är sverigedemokrat så kommer alla dina kompisar lämna dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxxie:
Jag tror han menade att om du säger att du är sverigedemokrat så kommer alla dina kompisar lämna dig.

Snackar han om SD ?


   
SvaraCitera