Aviseringar
Rensa alla

Ny vs Gammal


Ämnesstartare

Har tråkigt. Så tänkte att man kan jämföra olika versioner av en film.
T.ex
Sweeney Todd. Gick en version på tv som sög, den var jätteseg och tråkig. Medans Tim Burtons är mysigare och man blir inte uttråkad av att titta på den.

Charlie and the chocolate factory: Kommer inte ihåg hur den gamla är, men jag gillar den nya versionen mkt. Av Tim Burton med [zzz] Men har för mig att den äldre är väldigt mysig den med.

Så, kör på eller nåt


   
Citera
Ämnesstartare

Sagan om ringen filmerna > Tecknade sagan om ringen.


   
SvaraCitera

King Kong 1933-1976-2005


   
SvaraCitera

Run Riot:

King Kong 1933-1976-2005

Vadå, så orginalet är bättre än remaken från 2005 menar du eller? No way 🙂 all respekt åt orginalet, jag menar utan den så skulle aldrig 2005:an kommit men remaken är ett MÄSTERVERK!!!


   
SvaraCitera

Freemason:

Vadå, så orginalet är bättre än remaken från 2005 menar du eller? No way 🙂 all respekt åt orginalet, jag menar utan den så skulle aldrig 2005:an kommit men remaken är ett MÄSTERVERK!!!

Dold text: Nu gör du sådär igen! Nej då, inte alls så jag menade. Bara att det är en viss skillnad mellan dem. Och jag håller med om att den nya är jättebra, fast jag gillar inte slutet.


   
SvaraCitera

Run Riot:

Dold text: Nu gör du sådär igen! Nej då, inte alls så jag menade. Bara att det är en viss skillnad mellan dem. Och jag håller med om att den nya är jättebra, fast jag gillar inte slutet.

haha. mm, slutet är fördjäkligt, varför kunde inte bara apan hoppa på ett flygplan och flyga hem? [sad] Nu ska jag inte citera dig på ett tag!! 😀


   
SvaraCitera

Freemason:

haha. mm, slutet är fördjäkligt, varför kunde inte bara apan hoppa på ett flygplan och flyga hem? [sad]

Jag menade inte så... [cute]

Freemason:

Nu ska jag inte citera dig på ett tag!! 😀

Varför inte? Du är välkommen att göra det när du vill. [ops]


   
SvaraCitera

Run Riot:

Jag menade inte så...

Jag var inte seriös, om du trodde det. Med all respekt för orginalet, men remaken 2005 är ju ett mästerverk, orginalet var också ett typ av mästerverk just för att det var något "nytt", men remaken är ju spännande hela tiden och är därför till och med bättre än orginalet.

Nu ska jag in på imdb och kolla vad Peter JAckson håller på med för projekt, han verkar ju inte kunna misslyckas!


   
SvaraCitera

Freemason:

Jag var inte seriös, om du trodde det.

[cute] Saknade Jamie Bell i slutet. Bäst skådis, och bara 22 [surprised]

Freemason:

Nu ska jag in på imdb och kolla vad Peter JAckson håller på med för projekt, han verkar ju inte kunna misslyckas!

Var det inte han som skulle göra en HALO-film? [confused]
Dold text: Eller vare Uwe? [crazy]


   
SvaraCitera

Run Riot:

Saknade Jamie Bell i slutet. Bäst skådis, och bara 22

Vad har han gjort för något som är så bra att du gillar han så mycket? Förutom i King kong filmen då.

Run Riot:

Var det inte han som skulle göra en HALO-film?
Dold text: Eller vare Uwe?

Han producerar tydligen en hel del. Både en Hobbit film och HALO. Har inte spelat spelet men det måste man ju innan filmen har premiär 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Sweeney Todd. Gick en version på tv som sög, den var jätteseg och tråkig. Medans Tim Burtons är mysigare och man blir inte uttråkad av att titta på den.

Jag tyckte orginalet var mycket bättre, just för att det inte är en musikal. Jag menar, försöker man göra musikaler av skräckfilm blir det helt fail och vice versa.

Tim Burtons version kändes så oseriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Jag tyckte orginalet var mycket bättre, just för att det inte är en musikal. Jag menar, försöker man göra musikaler av skräckfilm blir det helt fail och vice versa.

Tim Burtons version kändes så oseriös.

Men originalet är såååååååå drygt! Jag tröttnade efter att ha sett 5 minuter. Det gick inte att titta på.
Tyckte den blev bra som musikal, det gjorde mer känsla i den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Men originalet är såååååååå drygt! Jag tröttnade efter att ha sett 5 minuter. Det gick inte att titta på.
Tyckte den blev bra som musikal, det gjorde mer känsla i den.

Ok, jag tycker att orginalet i regel är bättre än remaken. Det brukar bli så.


   
SvaraCitera

Freemason:

Vad har han gjort för något som är så bra att du gillar han så mycket? Förutom i King kong filmen då.

Tycker bara han är grymt bra helt enkelt. Plus att vad han än spelar så tycker jag alltid om hans prestationer. De känns mer äkta än mycket annat på nåt sätt. [cute]

Freemason:

Han producerar tydligen en hel del. Både en Hobbit film och HALO. Har inte spelat spelet men det måste man ju innan filmen har premiär 🙂

Jo, tycker jag verkligen att du ska. Det kan vara lite kul ibland faktist.


   
SvaraCitera

Run Riot:

Var det inte han som skulle göra en HALO-film?

Blev inte den nerlagd?

Run Riot:

Det kan vara lite kul ibland faktist.

Ibland? Halo är bäst!


   
SvaraCitera