Aviseringar
Rensa alla

Nya frågor?


Ämnesstartare

Hej igen alla läsare, tänkte forsätta fråga några frågor som jag gjort tidigare.

-Tror ni att det är svårare att vara tjej eller kille i dagens samhälle?

-Vilket/vilka pogram tycker ni är överskattade/underskattade i gymnasiet

-Små saker hos det andra könet som är oattraherande

-Åsikter om dagens invandrare i Sverige (tänk på att alla inte är lika)

-Vilket är viktagste, kropp eller utseende för det kön ni dras till 


   
Citera

De e djupa frågor du ställer men ska försöka besvara dem kort..
- tjej(#metoo)
-estet e underskattat, får exakt samma behörighet som samhällare, enda skillnad är att de slipper plugga lika mycke..Rullar ögonen
-piketröjor, ushh..
-jag gillar falafel  (:
-håret får gärna va ovårdat


   
SvaraCitera
theooz

- vet inte, båda könen har sina för- och nackdelar
- jag själv underskattade nog samhäll
-folk som håller på med mobilen när man är med dom
-så bred fråga vet inte vad jag ska säga
-kropp eller ansikte? hmmm kropp för ligg ansikte för partner


   
SvaraCitera

Beror på i vilket sammanhang såklart. Tror båda könen har minst lika svårt i dagens samhälle.

Överskattat- ekonomi
Underskattat- alla yrkesprogram 

Det mest oattraherande hos en tjej är om hon snusar. Usch ryser i hela kroppen av att bara tänka på det.

Dagens invandrare är väl lite 50/50 antingen helt värdelös eller någon som faktiskt sköter sig. Och de som sköter sig och vill integrera sig har jag stor respekt för.

 Både och. Men om jag måste välja så utseende


   
SvaraCitera

-tjej
-samhäll och natur är överskattade estet och teknik är underskattade
-förstår inte frågan
-jag tycker att de invandrare som begår brott i Sverige ska utvisas. 
-både spelar roll men jag antar att det är lättare att va ihop med en tjej  med ett normalt utseende om hon är snäll och förståelig och mer eller mindre min typ än med en snygg thot men stora bröst etc.Glatt skålande


   
SvaraCitera
Cobrak

- svårt å jämföra utan kontext. finns saker jag gärna hade sluppit som tjej, men jag vet inte om jag hade varit lyckligare som kille tbh

- estet, humanistiska och yrkesprogram förtjänar lite mer kärlek

- allt, därför jag är lesbisk. nejmen, finns ingen större turn-off än killar som leker alfahanar

- också svårt att diskutera utan kontext

- utseende.. för då ingår kroppen Cool 


   
SvaraCitera

-Beror ju väldigt mycket på vad man jämför i, vilken kategori. Tror killar är mer utsatta vad gäller att kunna vara sig själva och bli accepterade, enligt normen ska de vara manliga, atletiska och tjäna mer än en kvinna. Dessa saker bland annat kan vara anledningen till de statistiker som procentuellt består till största delen av män, exempelvis självmord, ätstörningar, osv. 
-Tycker inget program är mer eller mindre viktigt så länge man väljer det som inkluderar de kurser som man är intresserad av. Kan tycka det är synd att program som teknik och fordon inte lockar fler tjejer precis som naturbruk och hantverk inte lockar fler killar. Kan ha och göra med normer men också att intresset inte finns hos så många av det könet. 
-Kan nämna en drös av saker jag finner oattraherande av den andra könet, många delar jag förmodligen med andra också. Dålig attityd, oärlighet, ingen respekt, oasvarsfullhet, the list goes on. Stör mig också på när killar, och alla människor för den delen, inte tar hänsyn till omgivningen. Till exempel satt jag bakom ett gäng killar som lekte med maten och betedde sig bara allmänt barnsligt, de kan ha varit lika gamla som jag eller äldre. Tur att jag hade käkat upp maten för började faktiskt må illa. 
-Har inga vidare åsikter, och det innebär tvungetvis inte att jag ogillar invandrare. Tvärtom tycker jag att det på många håll går bra, är otroligt synd att de som faktiskt sköter sig blir utvisade. 
Med utseende, menar du ansikte eller/och stil? Hm, svårt och säga. Har ingen specifik bild av hur "drömpartnern" ska se ut vad gäller längd och proportion. Utseendemässigt, om vi pratar stil, tycker jag om när killen har lite "vuxen stil", inte går runt i enbart mjukiskläder. H 


   
SvaraCitera

julia1130: -Åsikter om dagens invandrare i Sverige (tänk på att alla inte är lika)

Tänk på att alla inte är lika? Vilken partisk fråga

julia1130: -Vilket är viktagste, kropp eller utseende för det kön ni dras till

Kropp är utseende!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Tänk på att alla inte är lika? Vilken partisk fråga

Kropp är utseende!

Ursäkta, menade ansiktet


   
SvaraCitera

julia1130:

Ursäkta, menade ansiktet

Jag tror att ansiktet generellt är viktigare; kroppar är oftare attraktiva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Jag tror att ansiktet generellt är viktigare; kroppar är oftare attraktiva

Jag tror att det kan variera från person till person


   
SvaraCitera

julia1130:

Jag tror att det kan variera från person till person

det säger du inte Galen


   
SvaraCitera