Aviseringar
Rensa alla

Nya högtalare - Studio stuk


Ämnesstartare

Tjena. Jo nu är det så att jag funderar på att köpa ett par nya högtalare. Jag har ett par Logitech Z523 just nu. Men jag hade ju tänkt och köpa något åt studio hållet, men då är det ju pengarna som sätter stopp. Har ju inte direkt så mycket och lägga ner eftersom att jag inte har så mycket. Så vad tycker ni? Ska jag fortsätta med mina som jag har nu? Annars jag har tittat lite på två andra : Logitech Z-4 eller Logitech X-230. Vad tycker ni / vad har ni? Tack / W3zzX


   
Citera

Kör på de du har.


   
SvaraCitera

sen när tillverkar logitech studiomonitorer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör dom inte..iallafall vad jag vet. Men jag vill ju komma så långt åt studiohållet som möjligt, men så är det ju pengarna som sätter en gräns. Sen så har jag ju sett att vissa som använder Z-4 & X-230 till sin studio då.


   
SvaraCitera

W3zzX:

Det gör dom inte..iallafall vad jag vet. Men jag vill ju komma så långt åt studiohållet som möjligt, men så är det ju pengarna som sätter en gräns. Sen så har jag ju sett att vissa som använder Z-4 & X-230 till sin studio då.

Det finns billiga studiomonitorer (Tannoy gör till exempel helt okej billiga monitorer).

De högtalarna du nämnt är inte närmre studiohögtalare än någon annan datorhögtalare. De låter skit, som allt annat.
När det kommer till högtalare säger jag bara ; du får vad du betalar för. Lägg inte pengar på crap som ändå kommer låta crap. Spara dina pengar i några månader till och köp ett par riktiga monitorer.

Såhär billiga kan ett par monitorer vara; http://www.thomann.de/se/maudio_av40_studiophile.htm (men faktumet kvarstår att du får vad du betalar för)


   
SvaraCitera

W3zzX:

Det gör dom inte..iallafall vad jag vet. Men jag vill ju komma så långt åt studiohållet som möjligt, men så är det ju pengarna som sätter en gräns. Sen så har jag ju sett att vissa som använder Z-4 & X-230 till sin studio då.

skillnaden mellan billiga studiomonitorer och dyra datorhögtalare är att de senare är oanvändbara i mixsammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj dom där har jag aldrig sett! Men du har helt rätt med att det inte är det bästa. Men vad gör man när man har lite pengar?xD
Men ja.. jag ska spara upp till lite mer pengar så kanske det blir något bra till till slut. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm nu när jag kollade på dom där M-audio högtalarna så såg jag att dom gick 85Hz-20kHz & Mina ligger på 48 - 20 000Hz. Sen har jag ju kollat på te.x KRK RP5 ROKIT G2 och dom ligger ju på 53-20KHz. Ska inte studiomonitors ha lägre Frequency response än vanliga högtalare? Eller vad gör studiohögtalarna bättre annars?


   
SvaraCitera

Myksa:

Kör på de du har.


   
SvaraCitera