Aviseringar
Rensa alla

Nya HTC telefoner.


Ämnesstartare

Den här veckan hålls Mobile World Congress i Barcelona, världens största mobilmässa där de flesta stora märkena visar upp sina nya mobiler osv osv.

HTC Legend. Det är uppföljaren till Hero, gjord i aluminium för att kunna ta emot stötar om man tex skulle tappa den. Snabb som blixten och den verkar underbar.

(En "hands on"-video")
http://www.engadget.com/2010/02/16/htc-legend-hands-on/

HTC Desire. Som är HTCs egna version på Nexus one med Sense UI.

("Hands on"-video)
http://www.engadget.com/2010/02/16/htc-desire-first-hands-on/

hehehe, snart dags för mig att köpa ny mobil 😀


   
Citera

[zzz]

Inget intressant tbh, android och iphone UI't är så jävla old känns det som. En legend med desire's specs hade kanske varit hett men för tillfället är en telefon med windows phone 7 mycket mer intressant.

http://gizmodo.com/5472010/windows-phone-7-interface-microsoft-has-out+appled-ap...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

en telefon med windows phone 7 mycket mer intressant.

Jag är ingen iphone-fan, men jag föredrar nog iphones operativ framför windows på en telefon.

Men maemo är det som känns mest intressant faktist.


   
SvaraCitera
Åtta

Kablash__:

gjord i aluminium för att kunna ta emot stötar om man tex skulle tappa den

Fattar inte detta. Aluminium är ju gjort för att vara formbart. Det känns ju knappast som det ultimata materialet för att a emot stötar. Tappar man den en gång så har den en buckla.

Skentrevlig:

en telefon med windows phone 7 mycket mer intressant.

Seriöst? Windows Phone 7 förutspår jag stort fail för. Liksom, att droppa bakåtkompabilitet för ALLA tidigare Windows Mobile-applikationer känns inte som ett bra drag för en plattform som främst inriktar sig mot business.

Användargränssnittet har jag inte så mycket att säga om, eftersom jag inte sett det in action. Från de bilder jag sett så ser det tråkigt och halvfult ut, men det är ju åtminstone ett stort steg upp från Windows Mobile.

aristoteles:

Men maemo är det som känns mest intressant faktist.

Du menar MeeGo. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du menar MeeGo. [wink]

Nej jag menar maemo, tills jag vet fullt ut vad meego är, och hurvida bra det blir.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Nej jag menar maemo, tills jag vet fullt ut vad meego är, och hurvida bra det blir.

Intel och Nokia har slagit samman Moblin-projektet och Maemo-projektet till MeeGo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Intel och Nokia har slagit samman Moblin-projektet och Maemo-projektet till MeeGo.

Jo det vet jag, men hurvida det faktist blir bra vet jag inte.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Jo det vet jag, men hurvida det faktist blir bra vet jag inte.

Nej, det är ju svårt att säga i förväg. Men som jag har förstått det så kommer MeeGo att ersätta såväl Moblin som Maemo på de telefoner och andra mobila enheter som Nokia släpper. Så även om Maemo är coolt så kommer man i så fall knappast att kunna köpa en telefon med det förinstallerat (annat än då som MeeGo).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Så även om Maemo är coolt så kommer man i så fall knappast att kunna köpa en telefon med det förinstallerat (annat än då som MeeGo).

Att maemo försvinner betyder dock inte att meego blir bra.[n]
Dock tror jag att det kan bli riktigt trevligt, både maemo och moblin är fint.


   
SvaraCitera