Aviseringar
Rensa alla

Nya regler och medlemsvillkor


Ämnesstartare

hahaha[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Hur kommer ärlighet tas i beaktande när det inte korrelerar med vad som bedöms som snällt. Eller förväntas vi undanhålla dessa tyckanden?

Så länge du inte mobbar, trakasserar eller gör något annat som är förbjudet enligt reglerna så får du vara hur ärlig du vill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

lr vad?

mrman:

Innebär nog att dom kan ta skärmdumpar där din profilbild är med och använda i marknadsföringssyften typ

Precis så. Låt säga att vi vill ta en skärmdump på förstasidan att använda i en broschyr. Då ska vi kunna göra det utan att behöva kontakta samtliga vars fotoalbum, profilbild eller blogginlägg råkar finnas med på dumpen.

För övrigt har det alltid varit så på UM, så det är ingen ny regel. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

För övrigt har det alltid varit så på UM, så det är ingen ny regel.

Inga konstigheter, bara bra tycker jag [y]

En annan grej André. Den här nya köpa och sälj delen i forumet tycker jag är lite konstig på en sida som ungdomar då alla inte är över 18 och det kanske man bör vara för att sälja saker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har diplomatisk immunitet så behöver inte bry mig om att läsa


   
SvaraCitera

Orkade inte läsa igenom. Är jag bannad nu?[sad]


   
SvaraCitera
Åtta

Istechetvåpunktnoll:

Orkade inte läsa igenom. Är jag bannad nu?

TL;DR: Var snäll och inte dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att "vara snäll" är inte mer än ett metaforiskt uttryck på att sköta sig. Tänk till lite va [wink]

i övrigt så hade det varit skönt om ni kunnat ge de lite mindre yta för subjektivitet. Fasta regler för vad de olika regelbrotten kan komma att resultera i osv.


   
SvaraCitera

Åtta:

TL;DR: Var snäll och inte dum i huvudet.

[sad] Men jag är alltid snäll och använder alltid sunt förnuft [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra ticker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

En annan grej André. Den här nya köpa och sälj delen i forumet tycker jag är lite konstig på en sida som ungdomar då alla inte är över 18 och det kanske man bör vara för att sälja saker?

Varför inte? Jag ser inga hinder till varför en 16-åring inte skulle kunna annonsera ut sina gamla Pokémonkort här ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Sunt förnuft är visserligen högst subjektivt men tycker ni det är bättre så.

sunt förnuft är inte subjektivt, det kan däremot anses lite otydligt. det säger sig självt att det är mitt sunda förnuft som är måttstocken här.

Nintendos BFF:

vadå "får använda mina bilder i marknadsföringssyfte"?

Image

där har ni, marknadsför på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

sunt förnuft är inte subjektivt, det kan däremot anses lite otydligt. det säger sig självt att det är mitt sunda förnuft som är måttstocken här.

Då det sunda förnuftet inte är en konstant så bör det inte anses vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Då det sunda förnuftet inte är en konstant så bör det inte anses vara det.

i varje givet ögonblick så finns det ju ett sunt förnuft som är tillämpbart just då. ska man utgå från framtida sunda förnuft eller moraliska riktlinjer så blir ju hela vårt rättssystem högst valfritt att delta i.


   
SvaraCitera
FlLLE

Molly[party]


   
SvaraCitera