Aviseringar
Rensa alla

Nya UM


Ämnesstartare

När kommer nya UM, som jag inte minns vad det skulle kallas, eller har det projektet lagts på is? Eller har jag drömt att det ens skulle komma?

Sedan undrar jag om man kan önska ett tema på UM? Saknar ett rött tema. [cute]


   
Citera

Varför vill man ha ett "nytt UM"? Blir ju bara sämre för varje version som kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Varför vill man ha ett "nytt UM"? Blir ju bara sämre för varje version som kommer.

Någon gång måste det ju vända. [no-no]


   
SvaraCitera

passaro:

Blir ju bara sämre för varje version som kommer.

Skribenterna blir ju iofs av med sina modrättigheter i nästa version. Det är något positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

Skribenterna blir ju iofs av med sina modrättigheter i nästa version. Det är något positivt.

Det borde väl kunna ordnas redan nu, teoretiskt sett?


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Det borde väl kunna ordnas redan nu, teoretiskt sett?

Tydligen inte. Det är alltför komplicerat för UMs ledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

Tydligen inte. Det är alltför komplicerat för UMs ledning.

Ja, noterade det.

"Det är tyvärr inte så enkelt med det nuvarande systemet, då det ger varje medlem en rank som associeras med rätten att göra vissa saker. En högre rank ger dock tyvärr också rätten att göra allt som de undre kan göra. Så om en vanlig medlem har rank 1, en moderator 2 och en skribent 3, så kan en skribent göra allt som medlemmar och moderatorer kan göra, plus de specifika skribentgrejerna.

Det ska dock åtgärdas till UM6. Förhoppningsvis har de då ett system som sätter ut individuella rättigheter till var medlem för sig (eller grupper), vilket eliminerar det här problemet."

Såg detta precis, saxat från Åtta kanske bör nämnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Change is good [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera