Aviseringar
Rensa alla

Nya vänner?


illucius:

Är väl egentligen upp till dig att välja om du vill tro på mig eller inte 🙂

Statistiken talar för att jag inte tror dig, var det inte tydligt nog?


   
SvaraCitera

illucius:

Jadu, känner mig äldre än vad jag är. Tycker ofta att de i min ålder är omogna(re) och tycker att det är lättare att umgås med äldre.

Sådär känner väl i princip alla trettonåringar. Och du ska inte skriva ut ditt fullständiga namn sådär heller [sad]
Du måste vara försiktig på nätet, särskilt som ung tjej.


   
SvaraCitera

Tycker det är omoget att säga att man är mogen för sin ålder, för om fallet är så behöver man inte säga det, det märks.

För övrigt så är man inte automatiskt mogen för sin ålder bara för att man är mognare än jämngamla, det innebär oftast bara att de är omogna för sin ålder, för det är förbaskat många som är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Statistiken talar för att jag inte tror dig, var det inte tydligt nog?

Har inte sagt något om vad du tror, bara att det var upp till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Tycker det är omoget att säga att man är mogen för sin ålder, för om fallet är så behöver man inte säga det, det märks. För övrigt så är man inte automatiskt mogen för sin ålder bara för att man är mognare än jämngamla, det innebär oftast bara att de är omogna för sin ålder, för det är förbaskat många som är det.

Du har rätt i att det märks. Själv är jag trött på att behöva bli frustrerad över att de jag försöker prata med schasar bort mig bara på grund av min ålder, och inte bryr sig ett dugg om att lära känna mig först.

Det kan jag hålla med dig om, men det var bara ett exempel. Det finns ju andra anledningar, men det är svårt att förklara varför man är som man är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här tråden börjar verkligen spåra ur, för övrigt.

Jag ville träffa nya människor, inte ha hetsiga diskussioner. Förlåt om jag har gjort något fel, men jag tycker att det som egentligen borde bli något positivt har blivit negativt istället. Tycker bara att det är synd.


   
SvaraCitera

tuss [sad][love]


   
SvaraCitera

illucius:

Jag ville träffa nya människor, inte ha hetsiga diskussioner. Förlåt om jag har gjort något fel, men jag tycker att det som egentligen borde bli något positivt har blivit negativt istället. Tycker bara att det är synd.

detta forum (läs: s3on) är lite på det sättet, dysfunktionellt. låt det bara passera.

du verkar ha fått lite napp där, bygg vidare på det. läs i trådar på forumdelar du tycker verkar intressanta och för diskussioner med folk där. alternativt dra långt som fan härifrån och försök engagera dig i föreningar där du bor. fotografering, skrivgrupper, lästräffar, lär dig spela instrument någonstans osv. tror du kommer må bättre av det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

detta forum (läs: s3on) är lite på det sättet, dysfunktionellt. låt det bara passera.du verkar ha fått lite napp där, bygg vidare på det. läs i trådar på forumdelar du tycker verkar intressanta och för diskussioner med folk där. alternativt dra långt som fan härifrån och försök engagera dig i föreningar där du bor. fotografering, skrivgrupper, lästräffar, lär dig spela instrument någonstans osv. tror du kommer må bättre av det

Tack för tipsen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den ensamme:

det är en fantasy bok det är ett som är säkert men vad den handlar om är lite svårare eftersom jag inte har kommit så långt med den än

Okej, men fantasy är alltid trevligt 🙂


   
SvaraCitera

illucius:

Har inte sagt något om vad du tror, bara att det var upp till dig.

sluta citera mig då. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta skriva i tråden om det ska vara så jobbigt.


   
SvaraCitera

illucius:

fantasy är alltid trevligt

det är det


   
SvaraCitera

illucius:

Jag gillar musik, skriva, läsa och fotografera. Gillar science-fiction och fantasy. Är ganska tveksam med nya människor, men skrattar mycket och har mycket humor. Skulle väl kalla mig själv för snäll, men är svårt att säga sådant om sig själv.
Sedan är jag väldigt intresserad av psykologi och filosofi.

Låter som UNF, Ungdomens Nykterhetsförbund, skulle kunna vara något för dig; där är folk i min erfarenhet precis så som du beskriver dig själv. Annars kanske ett politiskt ungdomsförbund eller Unga Humanister skulle vara av intresse, om du gillar filosofiska diskussioner.

I allmänhet tror jag att det gäller att träffa många människor, och sen helt enkelt sålla. Om man vågar ge sig iväg på några aktiviteter så brukar det alltid finnas någon som är intressant.


   
SvaraCitera

Jag skulle också vilja träffa nya vänner och är också ganska mogen för min ålder 🙂


   
SvaraCitera