Aviseringar
Rensa alla

Nyår i Berlin


Ämnesstartare

Roa hit med lite Berlin-tips! Bästa klubbarna, mysigaste fiken, billigaste secondhandaffärerna, och annat som är värt att se/uppleva!


   
Citera
Ämnesstartare

vet att jag försökte komma in på en popklubb på http://www.king-kong-klub.de/ när jag var där senast som jag hört bra om men var den enda artonåringen i mitt sällskap och de verkade ändå i någon mån bry sig om det.

de mysigaste fiken ligger i delar av östberlin och Kreuzberg, även om det talas om att väst är på väg att bli knascoolt igen så har jag verkligen alltid upplevt det som urtråkigt. eftersom Berlin varit hippt oavbrutet i 10 år så har jag upplevt det som att många att second-handkvarteren i Prenzlauer Berg i likhet med stadsdelen blivit absurt dyrt även om det fortfarande finns gott om snygga kläder där.

när det gäller övriga resmål så är kreuzberg värt ett besök bara i sig då det är den enda riktigt grymma stadsdelen som finns kvar efter yuppiefieringen av öst. karl-marx-allee(f.d. stalinallee) är ganska coolt likaså stasimuseet och jag vet att något museum anknytet till berlins judar ska vara absurt omfattande och väldigt bra. falafel och kebab bör verkligen ätas där, jag bor i det område i sverige som anses ha bäst kebabsyltor och jag har testat större delen av dom men ingen av dom har kommit nära det jag ätit i berlin. ifall du är weedkulturell finns det även åtminstone en butik i kreuzberg som bara håller på med hampa-accessoarer och hampaprodukter. sprit är för övrigt absurt billigt där vilket du antagligen redan är medveten om och de flesta ställena har öppet i princip hela natten till skillnad från sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack tack tack! Mer mer mer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några sista tips innan jag drar dit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga konkreta Berlin tips men har varit i Berlin flera gånger. Berlin är en härlig stad. Men ta med dig mycket vinterkläder. Jag var i Berlin ett nyår för ett par år sedan o jag frös både ute o inne.

Du kommer säkert att få en skithäftig helg. Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"bästa klubbarna", sjukt subjektivt. Kan tänka mig att folk skulle säga Valand om göteborg i samma fråga. LOL :C


   
SvaraCitera