Aviseringar
Rensa alla

Nybörjare på gymmet


Ämnesstartare

Hej alla biffar!

Det är så här att jag har börjat gymma nu.
Hittills har jag kört alla möjliga maskiner för att dels vänja mig och känna på allt.

Jag är jävligt smal och ~ 178 cm lång.
Till hösten har jag tänkt att börja äta ordentligt osv..
Slutet av månaden kommer jag även att köpa gainer (ev. kreatin också).

Hur ofta bör jag träna? Jag hade tänkt börja med 3 gånger i veckan. Jag hittade ett schema på nätet som jag tänkte följa:

:

Dag 1.
- Bröst och armar
Kroppsdelar: bröst, biceps och triceps

Dag 2.
- Ben och mage
Kroppsdelar: Mage och ben

Dag 3.
- Rygg och axlar
Kroppsdelar: Axlar och rygg

Spelar det roll vilka övningar jag kör? Eftersom jag föredrar vissa maskiner före andra..

Ni får gärna komma med lite tips och sånt 🙂

Tack på förhand!


   
Citera

Hessi:

Tack på förhand!

varsågod!

snacka med en av tränarna där. det brukar vara gratis ifall du har ett gymkort och du får ut väldigt mycket av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hessi:

Det är så här att jag har börjat gymma nu.

Jag tänkte börja komma igång med att gymma igen jag också..


   
SvaraCitera

Beroende på vilket gym du går till så bör du kunna få tag på en tränare som för ca 100-150 kr under en timme lägger upp ett schema för dig.
Tränaren går igenom hur man använder maskinerna (vilket är viktigt; många gör fel och övningarna blir ineffektiva och ibland skadliga) och han/hon skriver upp ett schema med antal reps och tid. Tränaren utgår ifrån dina mål och eventuella problem.
Det här är sjukt värt om du är ny. Riktigt värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passa på och beställ whey-80 på gymgrossisten medan den är på rea tills den 16 Augusti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa information på nätet hade jag gett dig som tips. Att gå till en PT kan vara förödande, då många inte säger rätt saker, även dom är människor. Att ta lite från många personer och bilda sin egna uppfattning är kanske bäst.

Träna rätt, ät massor och sov mycket så blir det nog bra 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera