Aviseringar
Rensa alla

Nybörjareguide för att överklocka grafikkort,minne, processor och moderkort [badgrin]


Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Det är ju roligt att sabba leksaker. Att få datorer att brinna är fan nice!

Men då går pengar upp i rök [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Men då går pengar upp i rök [sad]

Inte ifall det är skolans datorer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Inte ifall det är skolans datorer [smile]

Ne, men dem suger [sad], fast våran skola köpte in nya för typ ett halvårsen, ganska bra datorer tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Ne, men dem suger [sad], fast våran skola köpte in nya för typ ett halvårsen, ganska bra datorer tycker jag.

Man kan fortfarande bränna dom, typ fixa med kablarna och sådant fint [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas din laptop brinner upp


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

För att sammanfatta: [tard]

Haha xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Hoppas din laptop brinner upp

Det kommer det inte att göra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

k inte bara [crazy], men vad tycker du om guiderna?

Om du bara följer guider utan att egentligen veta vad du sysslar med får du skylla dig själv om någonting skiter sig. Du vet säkert redan att du sabbat all garanti på varenda komponent i hela din dator, så därifrån har du ingen hjälp att vänta. Vad du däremot inte vet, helt uppenbarligen, är att risken att förkorta livslängden på dina komponenter markant, eller till och med skada dem direkt, är mycket, mycket stor när du överklockar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Vad du däremot inte vet, helt uppenbarligen, är att risken att förkorta livslängden på dina komponenter markant, eller till och med skada dem direkt, är mycket, mycket stor när du överklockar.

Hmm ok [rolleyes], du verkar ha mer know-how om överklockning och sånt. Så varför kan du inte skapa en ny tråd angående detta som du gjorde med virusfrågor?

Jag tror att det är många som vill ha information om överklockning och lära sig mer om det som jag (Den här tråden är ju bra för att skapa debatt t.ex.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Så varför kan du inte skapa en ny tråd angående detta som du gjorde med virusfrågor?

För att det inte intresserar mig, och för att folk inte konstant ställer dumma frågor om det, som de gjorde om virus. De flesta nybörjarguider är dessutom väldigt tydliga om att det man gör skadar både garanti och hårdvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

De flesta nybörjarguider är dessutom väldigt tydliga om att det man gör skadar både garanti och hårdvara.

Jag det håller jag med dig om att inte guiden informerar om att garantin skadas men också att livslängden hårdvaror också försämras.

Hittade nämligen andra guider där dem tog upp det på första sidan. Så jag ska vara mer försiktig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klocka friskt och med mog grabbar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde det skulle vara bra med dem här guiderna,men det var inte så bra egentligen. Grafikkort ska man inte överklocka såvida man inte har en bra grafikkortskylare. Och många AMD processorer är inte så överklockningsbara, utan bara Intel som är någotlunda med olika modeller.

Så jag har lärt mig en del.

Tack för alla tips och kommentarer [smile]!

Rekommenderar inte att överklocka om man inte vet vad man håller på med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera