Aviseringar
Rensa alla

Nybörjarvänligt musikprogram


Ämnesstartare

Jag vill börja skapa oseriös musik men vet inte riktigt vilken plattform jag ska använda. Programmet ska vara lätthanterligt och innehålla gitarr, bas, elgitarr osv. FL Studio föll mig inte riktigt i smaken eftersom inlärningstiden kändes oöverkomlig - jag har alltså noll erfarenhet av musikskapande.

Vad rekommenderas?


   
Citera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dregel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

EJay Markoolio Edition

Åhhh, har det någonstans! Fan va coolt det var!


   
SvaraCitera

Reason.
eller
Garageband (Om du äger en Mac)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

orte

hahaha tänkte på ejay [love] älskade det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du vill ha gitarrljud får du nog lära dig att spela eftersom det verkligen låter skit på iaf de musikprogrammen jag använt
och garageband e väl enklast av alla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen Mac, dessvärre. Men tack för tipsen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

och innehålla gitarr, bas, elgitarr osv.

Det finns virtuella gitarrer, elgitarrer, trummor etc., men de tenderar att låta väldigt plastiga. Men sök och du skola finna!

Ger dig nyckelord, eftersom jag själv inte har kollat upp några specifika s.k. VST-instrument som erbjuder det du är ute efter:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=guitar+vst&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

Dessvärre finns det ingen genväg när det gäller DAW-program. Du måste sätta dig ner och lära dig ett. FL Studio är inte särskilt svårt och du kan ladda ner VST-instrument/effekter och sen köra in dem i FL.


   
SvaraCitera

iToke:

Reason

Ofta 😛


   
SvaraCitera

Tornapart:

Ofta 😛

aa :PPPP


   
SvaraCitera

iToke:

aa :PPPP

Man lär sig Reason lättare än FL! Any day!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=guitar+vst&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

Dessvärre finns det ingen genväg när det gäller DAW-program. Du måste sätta dig ner och lära dig ett. FL Studio är inte särskilt svårt och du kan ladda ner VST-instrument/effekter och sen köra in dem i FL.

Tacksamhet jag uttrycker. Ja, FL Studio torde ju gå an egentligen, bara jag lyckas tygla min otålighet (jag ger ofta upp när det finns "för mycket").


   
SvaraCitera

Tornapart:

Man lär sig Reason lättare än FL! Any day!

Menar det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De gamla 90-tals E-jay programmen är oerhört lätthanterliga.

Image

Så ser det oftast ut. Man har ett par tusentals korta samples av olika riff som man sen pusslar ihop på en tidslinje. Oerhört simpelt.

En låt skapad med en av de äldsta versionerna av E-jay


   
SvaraCitera