Aviseringar
Rensa alla

Nycklar


Ämnesstartare

Image

(bild föreställande passaro och hans första nyckel)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

isola:

11-14 år (Du röstade på detta alternativ)

fast vid närmare eftertanke så var jag kanske tio år ja

isola:

7-10 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte. Tio kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Minns inte. Tio kanske.

Minns att en i min klass fått när hon var runt fem. Hade nog inte lämnat nycklar till en femåring. Hennes mamma lät henne inte gå på fritids heller för där gick det enligt henne bara vanartiga barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

7-10 år (Du röstade på detta alternativ)

När jag gick i 2:an tror jag, eller 3:an..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

7-10 år (Du röstade på detta alternativ)

Ganska säker på att jag var 9-10 någonting!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

7-10 år (Du röstade på detta alternativ)

När jag började ettan och gick själv till och från skolan, har jag för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

11-14 år (Du röstade på detta alternativ)

Det hade att göra med att vi bodde i en håla på Dalarnas absoluta landsbygd där det var kutym att hänga nyckeln till huset på en spik runt hörnet från dörren. Personliga nycklar är storstadstrams man lagt till sig med på senare år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

7-10 år (Du röstade på detta alternativ)

Typ 10år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

s absoluta landsbygd där det var kutym att hänga nyckeln till huset på en spik runt hörnet från dörren.

[bigsmile]
gulligt. gör ni det fortfarande eller har ni joinat den larmälskande generationen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

gulligt. gör ni det fortfarande eller har ni joinat den larmälskande generationen?

Vi bor mitt i storstaden nu vettu, ghettot i Falun, jag låser inte så ofta det är mer min familj som är paranoid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

11-14 år (Du röstade på detta alternativ)

gick på fritids fram tills att jag var elva, så behövde ingen egen nyckel.
vi hade en nyckel på ett hemligt ställe hemma också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Vi bor mitt i storstaden nu vettu, ghettot i Falun, jag låser inte så ofta det är mer min familj som är paranoid.

Du börnar iväg till Hasses och lämnar katten in charge över ett olåst hus?
Minns att jag var jätteförsiktig med sådant som liten, överförsiktig, och låste dörren när jag skulle gå ca tio meter till soptunnan och slänga soppor eller tio och en halv för att hämta posten. Men det var ett par stora tujor man var tvungen att runda, till mitt försvar, så man kunde ju aldrig veta listiga tjyvar de kunde dölja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du börnar iväg till Hasses och lämnar katten in charge över ett olåst hus? Minns att jag var jätteförsiktig med sådant som liten, överförsiktig, och låste dörren när jag skulle gå ca tio meter till soptunnan och slänga soppor eller tio och en halv för att hämta posten. Men det var ett par stora tujor man var tvungen att runda, till mitt försvar, så man kunde ju aldrig veta listiga tjyvar de kunde dölja..

Alltså min katt är fan extra värdelös som vakt, skulle typ bara stryka sig mot benen och "stöta" på inbrottstjuven i fråga. Tips på trauman man kan utsätta katten för så den blir mer aggressiv?


   
SvaraCitera