Aviseringar
Rensa alla

Nydumpad och förtvivlad


Ämnesstartare

trexo0:

Facebook konversationen skulle du låtit bli, även om det var för att göra dig svartsjuk ( vilket det troligen INTE var).

Så varför insistera på att hålla det över facebook? Det finns som sagt en miljard andra sätt de hade kunnat flirta på, och hade det enbart varit den där gnistan och "det nya" hon var ute efter, så hade alla andra medel varit fullt lika godtagbara. Sen finns det inte ens chans att hon agerar på det sättet utan baktanke... Eller snarare, utan att förstå vilka konsekvenser det skulle få.

trexo0:

Kanske markera att det är över, Se din reaktion för att få bekräftat att du saknar henne, Ville helt enkelt inte ha något som påminde henne av dig för att det skulle bli lättare ( talar av egen erfarenhet kring det sista). Det finns många alternativ men att hon gjorde det för att såra dig känns långsökt faktiskt…

Värt att notera är ju dock att det bara är 2008 års julklapp som jag fick tillbaka. Halsbandet hon fick i 18-årspresent har hon behållit. Likaså den digitala fotoramen hon fick i julklapp nu i december.

trexo0:

Det är väl faktiskt inte din plats, det är helt rätt, gillar du inte vad du ser får du blunda!

Om alla tjejer är så här taktlösa så ska jag nog ta och bli gay. Håller du seriöst med om det där?


   
SvaraCitera

Tror det är första gången jag läser en "vägg av text" på UM och inte hatar den och trådskaparen. Det gjorde mer och mer ont i mitt hjärta desto längre jag kom i texten. Ditt ex' handlingar gjorde mig ledsen, och jag tänker lite som någon som skrivit innan mig, jag kan inte skriva någonting som kommer få dig att må bättre, men jag skulle önska att du mådde bättre. Inte för att jag känner dig, eftersom jag inte gör det, utan för att sådana som upplever sådant här, förtjänar inte sorgen de upplever.
Men att söka hjälp hos en kurator är nog en god idé, hoppas det blir bättre för dig. [love]


   
SvaraCitera

isola:

Bättre att vara ledsen en gång ordentligt och sen hitta en ny, bättre kille.

Sant..


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Så varför insistera på att hålla det över facebook?

Varför tror du att det bara var över facebook ? kanske var det han som startade konversationerna på facebook för att han ville ha det offentligt?.... Det kan säkert va så att hon ville se din reaktion men då ska du ju inte bekräfta henne det !

Hattmakaren:

Om alla tjejer är så här taktlösa så ska jag nog ta och bli gay. Håller du seriöst med om det där?

anledningen till att jag säger så det är för din skull... Du kan inte kontrollera vad hon göra och du har ingen "rätt" att säga till henne hur hon ska betee sig... och gör du det så blir det bara en negativ kännsa hos henne om att du försöker kontrollera och vem fan är du att säga tillhenne vad hon ska göra osv.... vänd på det? ahde inte du bara skakat på hövvet och blivit småirriterad om ditt Ex skulle börja ställa massa krav nrä du bara vill gå vidare duorkar inte ta hänsyn till det liksom... Du vinner mer på att strunta i det än att börja ta åt dig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

Det kan säkert va så att hon ville se din reaktion men då ska du ju inte bekräfta henne det !

Vilket jag inte ville till en början heller. Men hon måste också kunna respektera mina känslor. Det borde vara något hon är mån om att göra. Och att skylla på honom är ju absolut ingen ide. Hon kunde när som helst bara bytt medium, om hon hade velat.

trexo0:

Du kan inte kontrollera vad hon göra och du har ingen "rätt" att säga till henne hur hon ska betee sig... och gör du det så blir det bara en negativ kännsa hos henne om att du försöker kontrollera och vem fan är du att säga tillhenne vad hon ska göra osv....

Du är en väldigt egocentrisk person, eller hur? Nog för att jag inte kan kontrollera henne, men det betyder inte att det är fritt fram för henne att köra sitt eget race. Ett förhållande består utav två människor, och i ett break-up är det två människor som går åt skilda håll. TVÅ. Det betyder att du inte bara kan köra på som en jävla ångvält, för du har en till person att ta hänsyn till. Hur kan du blunda för det här? Speciellt när hon innan säger att hon vill förbli vänner. Hon gjorde absolut ingenting för att visa hänsyn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Har tänkt likadant, vet hur de känns. Men det jag kan säga är iaf att det blir bättre, de tog nån månad för mig om jag minns rätt. Men tiden läker såren! Det kommer du märka så småningom är jag helt säker på.

Tiden kan inte gå fort nog, i såna fall. Tyvärr är det ju exakt tvärtom. Jag kan inte tro att det bara gått tre veckor... Det känns som en halv evighet.

Barnbidrag:

Tror det är första gången jag läser en "vägg av text" på UM och inte hatar den och trådskaparen. Det gjorde mer och mer ont i mitt hjärta desto längre jag kom i texten. Ditt ex' handlingar gjorde mig ledsen, och jag tänker lite som någon som skrivit innan mig, jag kan inte skriva någonting som kommer få dig att må bättre, men jag skulle önska att du mådde bättre. Inte för att jag känner dig, eftersom jag inte gör det, utan för att sådana som upplever sådant här, förtjänar inte sorgen de upplever.
Men att söka hjälp hos en kurator är nog en god idé, hoppas det blir bättre för dig.

Du verkar vara snäll. Det värmde faktiskt lite att läsa. Jag tar all värme jag kan få just nu. Om inte annat fick din första mening mig att dra på smilbanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

Jag hoppas det hjälpte

Kunde inte sagt det bättre själv, trexo0!


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Hon gjorde absolut ingenting för att visa hänsyn.

Känns som jag inte lyckades nå fram riktigt:P
Du tjänar inte så mkt på att bry dig om hur hon behandlar dig... hon kmr göra fel, antingen väljer du att ha överseende och se till att du gör rätt eller så väljer du att va sur på det och hamna i en spiral där du tycker synd om dig själv.... ta det inte fel nu det är synd om dig men om du fastnar i att tänka så så är det ju kört... så ist för att grubbla över vad hon gjort fel och vf tänk framåt...

Men hur du än tänker och gör så hoppas jag att det blir bra snart och jag önskar dig lycka till


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Du verkar vara snäll. Det värmde faktiskt lite att läsa. Jag tar all värme jag kan få just nu. Om inte annat fick din första mening mig att dra på smilbanden.

Jag är snäll, när jag känner att någon behöver det. Bara dumt att vara dum mot en som är ledsen. Haha, och tja, första meningen var faktiskt inte skriven för att vara rolig, fast nu när jag läser om den, är den kanske lite så. Men tja, krya på dig fortfarande och jag önskar att det går bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

Du tjänar inte så mkt på att bry dig om hur hon behandlar dig... hon kmr göra fel, antingen väljer du att ha överseende och se till att du gör rätt eller så väljer du att va sur på det och hamna i en spiral där du tycker synd om dig själv.... ta det inte fel nu det är synd om dig men om du fastnar i att tänka så så är det ju kört... så ist för att grubbla över vad hon gjort fel och vf tänk framåt....

Jag vet att jag inte tjänar någonting på det, och tro mig, hade jag kunnat så hade jag redan varit förbi det här. Tro inte att jag väljer det här, för jag skulle inte ens önska min värsta fiende att må så dåligt. Men hur skulle jag inte kunna bry mig? Vi var tillsammans i över två år. Hon har varit med mig i gott och ont. Hon hjälpte mig ta mig igenom min mormors död. Hon var med på min 18-årsdag. Hon var med på min student. Mitt första jobb, min första befodran, min 20-årsdag... Jag har utvecklats så mycket som person de senaste åren, och hon har hela tiden stått vid min sida. Hur ska jag bara kunna skjuta undan det? Ingen person (förutom möjligtvis mina föräldrar) har gjort ett sådant uttryck och påverkat min person till den grad som hon har gjort. Hur ska jag bara kunna förkasta det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

Tiden kan inte gå fort nog, i såna fall. Tyvärr är det ju exakt tvärtom. Jag kan inte tro att det bara gått tre veckor... Det känns som en halv evighet.

Ja vet, tiden går 10x långsammare. Men efter ett tag kommer du märka att det blir lättare och lättare. Sen rätt va de är så har du en ny flicka.


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Hur ska jag bara kunna förkasta det

Jag vet att jag låter lite kall och som att allt skulle funger på komando och jag innser att det inte är så enkelt med kännslor.. jag skriver såhär för att jag inte tror det gör dig nån nytta om ajg skulle emo snacka med dig!

så här tror jag iaf.

Du kan påverka dina kännslor genom att ändra hur du tänker... Tex iställer för att se det som att det är över och att ni aldrig komemr att prata med varandra så kan du se det att om ni får rätt avstånd och är hyffsat neutrala till varandra så kommer ni när ni är redo att kunna ha en mogen vänskaplig relation.... Se det inte som slutet... man vet aldrig vad som händre i framtiden. Ta ett steg i taget. jag antar att det känns bättre om du tänker att ni kanske blir tsm när ni är äldre och båda har fått leva sitt liv lite ( tänk så för man vet aldrig).... Sen så tar du en dag i i taget... sätt dig ner å funer på dina kortsiktiga och långsiktiga mål i livet som inte har med kärlek att göra... sen fundera vilka typer av människor skulle du villja träffa och lära kännainnan du Binder dig för gott med någon ( kanske henner) om 5-10 år

När du har uppfyllt dina mål och tträffat dom du vill och du fortfarande känner sama sak för henne DÅ ger du det ett försök igen ... fram tills dess är det bara minuspoäng att testa.. Tänker du på det settet blir det lättare att komma framåt... Dömm inte framtiden för tidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

Du kan påverka dina kännslor genom att ändra hur du tänker

Jag försöker så gott det går. Som terapeut har jag musiken. Men det är svårt...

trexo0:

Se det inte som slutet... man vet aldrig vad som händre i framtiden. Ta ett steg i taget. jag antar att det känns bättre om du tänker att ni kanske blir tsm när ni är äldre och båda har fått leva sitt liv lite

Kommer inte på tal. Jag är inte mest upprörd över det faktum att vi gjort slut, utan på sättet det blev av. Det finns en anledning till att en person dumpar en annan - för att den andra personen inte vill avsluta förhållandet. För att denne fortfarande har känslor. Och känslor är ingenting man leker med, speciellt inte efter två år tillsammans. Jag var sårbar, ömtålig, och hon tog paketet märkt "Fragile" och kastade det i marken, istället för att bara försiktigt ställa ner det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I feel you.[sad]


   
SvaraCitera