Aviseringar
Rensa alla

nyfiken


Tessis:

Till killar:
Om en tjej som du gillar inte svarar eller skriver till er på en hel dag. Vad tänker ni då? Eller gör då?

menar du typ gaybook, msn och sms osv?

jag skulle inte bry mig ett dugg. varje dag skulle jag ärligt talat inte orka med, jag vill ha min egen tid ibland. kanske skulle börja fundera på saken efter 3 dar elelr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ett spel ju!
man vill inte svara för fort -då kan man verka efterhängsen eller för intresserad.
gärna dra ut lite på det, hålla andra personen på sträckbänken -för man är ju intresserad, men man vill inte visa det, för tänk om den andra inte är det, och jösses jösses!
ett spel, som sagt.


   
SvaraCitera

tänker nog "åh nej, har gugge dött?[sad]"
el ne, men minns ej när han inte hörde av sig senast...

Dold text: ok, om jag ska vara 1 smula seriös, 1 dag? seriöst, det är ju ingen tid alls?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessis:

Om en kille som du gillar inte svarar eller skriver till er på en hel dag. Vad tänker ni då? Eller gör då?

Skulle undra om personen dött, lol. Iaf om vi har en ganska nära relation, vilket vi troligtvis skulle ha då jag inte kan gilla någon på det sättet utan att känna personen först.
Jag skulle försöka kontakta personen och kolla hur det stod till med honom.

Tessis:

Måste man skriva varje dag?

Nej. Men det är ju att föredra, speciellt om man inte ses ofta.

Tessis:

Är det killen eller tjejen som ska skriva mest?

Vad är det för dum fråga?

Tessis:

Hur vet man om killen/tjejen är intresserad om den knappt svarar eller skriver (men vill ändå träffas och säger saker som gillar dig)?

Man frågar.
Om man ses sällan IRL så skulle jag ge upp om personen knappt vill kommunicera genom andra sätt än face-to-face. Om personen däremot är okej med telefonsamtal, men inte chat, så skulle det ju vara okej.
Om man ses ofta IRL så tycker jag inte det spelar någon roll hur personen beter sig över nätet. Vissa är bara inte sånna som gillar att chatta, eller som alltid är upptagna med annat.

"säger saker som gillar dig"
wat?


   
SvaraCitera

känner man för att ta kontakt=ta kontakt
vill man ej ta kontakt = låt bli.


   
SvaraCitera

Tessis:

Om en kille som du gillar inte svarar eller skriver till er på en hel dag. Vad tänker ni då?

Beror ju på hur ofta vi brukar höras.

Tessis:

Måste man skriva varje dag?

Som på msn då eller? Nej, man måste ingenting.

Tessis:

Är det killen eller tjejen som ska skriva mest?

Efterbliven fråga.

Tessis:

Hur vet man om killen/tjejen är intresserad om den knappt svarar eller skriver (men vill ändå träffas och säger saker som gillar dig)?

vill prata med en person öga mot öga.


   
SvaraCitera