Aviseringar
Rensa alla

Nygjord tatuering, hjälp!


Ämnesstartare

Jag gjorde då min första tatuering igår 😛 Och är nu lite orolig bara om den läker normalt och så...

Tatueringen sitter på ankeln och är svart och röd, mest svart.Grejjen är att det röda området är uppsvullet, men inte det andra... Är det vanlligt? Jag har läst att röd färg tar längre tid att läka...

Och när jag tvättar och smörjer in med Bepanthen så är det som små svarta korn (av färgen?) som lossnar och fastnar i salvan. Ska det vara så 😉 ?


   
Citera

vet att när en kompis hade tatuerat sig så flagade det under läketiden, så det är nog normalt att det lossnar lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej 🙂 Hehe då är jag lugnare...


   
SvaraCitera

brorsan tatuerade sig för nån vecka sen och hans har flagat massor därför brukar man fylla i tatueringen 3 veckor senare


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

I_am_anonymous:

Jag gjorde då min första tatuering igår 😛 Och är nu lite orolig bara om den läker normalt och så...

Om du gjorde den igår så har den inte ens börjat läka än. Dessutom så borde din tatuerare gått igenom läkråd osv med dig.

I_am_anonymous:

Och när jag tvättar och smörjer in med Bepanthen så är det som små svarta korn (av färgen?) som lossnar och fastnar i salvan. Ska det vara så 😉 ?

Du smörjer antagligen för hårt och använder för mycket salva. Mindre salva, smörj lösare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Du smörjer antagligen för hårt och använder för mycket salva. Mindre salva, smörj lösare.

Okej, men salvan är ju så dryg (eller vad man kallar det, så hård liksom) ?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

I_am_anonymous:

Okej, men salvan är ju så dryg (eller vad man kallar det, så hård liksom) ?

japp. prova att fukta fingret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah okej! Tack för tipset, det ska prövas!!


   
SvaraCitera

Du får sårskorpor på tatueringen, det är nog det små svarta kornen du pratar om. Dom ska du inte pilla bort, dom ska ramla av av sig själva och när du smörjer kan dom få ramla av också, men du ska smörja försiktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvättade och smörjde in nyss. Inte lika mycket svarta korn nu! Ser bra ut (Y)

Förutom att det är svullet vid den röda färgen.... vet nån vad det kan bero på? Att det är bara vid den röda...


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

I_am_anonymous:

Förutom att det är svullet vid den röda färgen.... vet nån vad det kan bero på? Att det är bara vid den röda...

Det är ganska vanligt med lite starkare reaktion på den röda färgen. Ingen fara.


   
SvaraCitera

Ring studion om du är orolig, jag hade satt dem på speed dial om jag vore du [wink]
Sen har alla jag känner blivit rekommenderade att smörja med Helosan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Det är ganska vanligt med lite starkare reaktion på den röda färgen. Ingen fara.

Okej 🙂 Då väntar jag lugnt på att svullnaden lägger sig 😉

isola:

Ring studion om du är orolig, jag hade satt dem på speed dial om jag vore du
Sen har alla jag känner blivit rekommenderade att smörja med Helos

Hehe ja kanske ska göra det 😉
Ja Helosan ja... Själv blev man tipsad om båda men helst den Bepanthen...


   
SvaraCitera

I_am_anonymous:

Hehe ja kanske ska göra det 😉
Ja Helosan ja... Själv blev man tipsad om båda men helst den Bepanthen...

Aldrig hört någon som blivit tipsad om det, men den använder man ju till småbarn så att den är ju skonsam mot huden iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nähä! Trodde det var vanligt att man blev. Det står på mina skötselråd och den verkar funka bra 😛


   
SvaraCitera