Aviseringar
Rensa alla

nygjord tungpiercing & alkohol


Ämnesstartare

Hej 🙂

En kompis till mig gjorde sin tungpiercing i fredags, den 11 alltså, och hon planerar att supa idag.
Därför undrar hon (jag också) hur ni med tungpiercing upplevde det när ni drack några dagar efter ni gjort piercingen (om ni drack). Hur kändes det? bra/dåligt, mer svullet, torkade det ut piercingen, gjorde ont, om det blödde osv?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag drack typ två dagar efter jag gjorde mina, båda gångerna. Inte bra, egentligen. Man kan ju ha otur.


   
SvaraCitera

man får väl dricka ren sprit[surprised][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag drack typ två dagar efter jag gjorde mina

hur kändes det då? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

man får väl dricka ren sprit

nej, tydligen alldeles för starkt och kan torka ut piercingen ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

hur kändes det då? 🙂

Vene, inte så farligt tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Vene, inte så farligt tror jag.

okey


   
SvaraCitera

jag drack bara någon dag efter att jag har tagit min, märkte ingenting anorlunda!


   
SvaraCitera

maaaarika:

nygjord tungpiercing & alkohol

klyftigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

Därför undrar hon (jag också) hur ni med tungpiercing upplevde det när ni drack några dagar efter ni gjort piercingen (om ni drack). Hur kändes det? bra/dåligt, mer svullet, torkade det ut piercingen, gjorde ont, om det blödde osv?

nej de e bara o köra på, min kusin gjorde desamma o han mår skitbra


   
SvaraCitera

Det slöar dock upp läkningen en del. Men om man tar hand om piercingen i övrigt så är det ingen större fara. Sup inte så du däckar bara [smile]


   
SvaraCitera

Föreskrifter för piercings i allmänhet: Egentligen ska man inte dricka alkohol för att dels gör det att du lättare blöder och att läkningen tar längre tid och dels försämras omdömet vilket kan leda till en mängd olika saker som kan leda till infektion. Dessutom så höjer alkohol smärtgränsen vilket kan göra att man inte känner lika bra om piercingen fastnat vilket kan leda till att man drar i den och försämrar läkningen. (I did this[blush])

Jag skulle inte råda till det. Men det är hennes piercing och hennes omdöme. Hon vet nog bättre än jag vad hon gör på fyllan. (dock så gäller ju regeln en mun vatten efter varje tugga eller dryck första veckan, så jag vet inte om supandet skulle ha så stor effekt. Eller ja, det beror ju på hur lättpåverkad man är.[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drack samma dag som jag gjorde den, läkte utan problem, men alla har väl inte samma tur som jag I guess


   
SvaraCitera

Homeless:

men alla har väl inte samma tur som jag I guess

u r mr. awesome <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emoslynan:

u r mr. awesome <3

oh youuu [cute][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera