Aviseringar
Rensa alla

NYHET - statskupp i Turkiet, militären har tagit över, utegångsförbud!


Ämnesstartare

Sedan ca 20.00 ikväll (fredag) har militären utfört en statskupp i Turkiet. Utegångsförbud råder, undantagstillstånd, alla gator och vägar har tagits över av militären liksom alla flygplatser är stängda. Turkisk TV är nedsläckt. Militärhelikoptrar har även skjutet från luften i Ankara.

Rykten på SVT1 säger att syftet från militären är att stoppa islamiseringen av Turkiet som den nu störtade presidenten har fört senare år.

Spännande att se hur detta kommer att påverka flyktingströmmarna från Syrien.


   
Citera
Ämnesstartare

åhh nej vad intressant!!


   
SvaraCitera
Lounge

Stackars min kollega som åkte till turkiet typ idag. Vi satt och pratade om hennes oro för terrordåd men detta är ju inte så kul heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
Stackars min kollega som åkte till turkiet typ idag. Vi satt och pratade om hennes oro för terrordåd men detta är ju inte så kul heller.

Fy. Allt som sker runt om i världen just nu är hemskt. För varje nytt dåd som omskrivs får jag en reverse deja vu och ser sidor i kommande historieböcker. Människor är en tragedi.


   
SvaraCitera

Lounge:
Stackars min kollega som åkte till turkiet typ idag. Vi satt och pratade om hennes oro för terrordåd men detta är ju inte så kul heller.

Hon lär dock vara rätt säker bara hon håller sig inomhus


   
SvaraCitera
Lounge

Ruttenfisk:

Hon lär dock vara rätt säker bara hon håller sig inomhus

Ah fast tror inte man vill hålla sig inomhus om man tagit semester för att åka dit för just semester 🙂 Men det tycks vara något bra för turkiet (som jag har förstått) så då är ju hennes semester något litet i jämförelse. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd om befolkningen och synd om alla svenskar som är där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urghh


   
SvaraCitera

Lounge:
Stackars min kollega som åkte till turkiet typ idag. Vi satt och pratade om hennes oro för terrordåd men detta är ju inte så kul heller.

varför åker man dit då?? frågar man mig så är de bra dumt, finns ju andra resmål liksom 


   
SvaraCitera

tycker nästan man kan skylla sig själv om man åker neråt o närmare syrien osv, varför just dit på semester liksom, stanna i Sverige..


   
SvaraCitera
Lounge

handendärnissen:

varför åker man dit då?? frågar man mig så är de bra dumt, finns ju andra resmål liksom 

kanske bokat sedan lång tid tillbaka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

många döda..


   
SvaraCitera

Tickstart: många döda..

Nära 200 personer har dödats och fler än 1000 personer uppges ha skadats. Bara så folk vet.

Källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd att det misslyckades


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
tycker nästan man kan skylla sig själv om man åker neråt o närmare syrien osv, varför just dit på semester liksom, stanna i Sverige..

Fast statskuppförsöket har inte ngt med syrien att göra särskilt


   
SvaraCitera