Aviseringar
Rensa alla

NYHET > Sverige inför gränskontroll fr o m i morgon torsdag kl 12.00


Ämnesstartare

Senaste nytt från SVT Rapport kl 19.30 är att Sverige inför gränskontroll från och med imorgon torsdag kl 12.00. Presskonferens av Löfven hålls i kväll onsdag kl 20.00. 


   
Citera
mens
 mens

Vill se källa lix. Hittade bara att KD och M ville detta.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det som för några veckor sedan var nazistiskt, fascistiskt ja gud vet vad är nu "ansvar". Principen "när det kommer från rätt mun är allt ok" gäller än.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sverige-infor-granskontroller/


   
SvaraCitera

Nej så hemskt nu kommer inte Sverige berikas med spännande kulturer meraGråterGråterGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

underbart 🙂 Dock tror jag många kommer att tro att detta är nog med resurcher för att hjälpa sverige vilket det är långt ifrån att göra 


   
SvaraCitera

När SD sa det så skulle det bryta mot mänskliga rättigheter och nu har dessa mänskliga rättigheter ändrats?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det kommer ju krävas en massa resurser. Folk kommer ju dessutom att plocka upp liftande människor. Var det inte på någon tågstation där gränserna forcerades på något dygn? Var väl inte i Sverige iof.
Fasen vad cynisk jag blivit.


   
SvaraCitera
mens
 mens

detta kommer ju dock ej innebära ett stopp för alla men ah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Innebär detta att regeringen nu officiellt är rasistiska, fascistiska, främlingsfientliga dödsknarkarnazister? 

h3h


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
detta kommer ju dock ej innebära ett stopp för alla men ah

Alla som kommer från säkra länder nekas väl asyl, som jag förstått det? Och då blir det ju så.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Det var på tiden. "Ett land som inte kan kontrollera sina gränser är inget riktigt land".
Dock så är det alldeles för sent. Vi måste göra något åt de som kommit hit de senaste året. Helst utvisning. Om S&m börjar bli mer för restriktiv invandring så hoppas jag SD blir mer radikalt.


   
SvaraCitera
Exner

presidente: S&m

= )


   
SvaraCitera
mens
 mens

rotorblad:

Alla som kommer från säkra länder nekas väl asyl, som jag förstått det? Och då blir det ju så.

De kan ändå välja att söka asyl här, vad jag förstår. Sedan finns det ju transitflyktingar som får komma in, väl? Alla färjor har väl inte möjlighet att följa legitimeringskraven heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

10 dagar gäller det.

Ska välfärden fixas under dessa dagar och bostäder ska byggas eller vad är grejen? 


   
SvaraCitera