Aviseringar
Rensa alla

Nykommunister=Nynazister


Ämnesstartare

Jag har länge förespråkat de otaliga likheter och få skillnader som finns mellan "fascister" och "antifascister". Detta eftersom båda dessa gruperingar är precis lika mycket fascister. Nu har den välansedda, antifascistiska organisationen, Upplysning om kommunismen, givit mig alla rätt.

:

De antidemokratiska vänstergruppernas propaganda, upplopp, våldsanvändning, skadegörelse och hotelser hör numera till vardagen i det svenska samhället.

Dessa grupper, som till övervägande del består av välmående medelklassungdomar från trygga bakgrunder, legitimerar sin våldsutövning genom att avhumanisera sina upplevda fiender, som beskrivs i termer som "svin", "grisar" och "fascister".

De ser med förakt på det demokratiska, vålmående samhälle som byggts upp med stor möda och i stort samförstånd av generationer av svenskar. Enligt dessa grupper är vår demokrati bara en fasad, en täckmantel för en världsomspännande konspiration som måste attackeras i självförsvar av den "arbetarklass" i vars namn de kastar sina gatstenar.

(Jämför med nazisters och även kommunisters konspirationsteorier om judar)

:

Likheterna med nynazistiska grupper är slående och många, både vad gäller den hatiska retoriken, den konspiratoriska världsbilden, det självpåtagna martyrskapet, föraktet mot demokratin och det öppna samhället, och det självrättfärdigade våldet.

Läs mer om kommunismens brott mot mänskligheten på deras hemsida:

http://www.upplysningomkommunismen.se/

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35188&a=1273380&lid=puff_1273455&lpos=rubr...


   
Citera
Ämnesstartare

Låter som en förbannat partisk sida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Same shit different name, different side.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan faktiskt hålla med dig för en gångs skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger Sionisten som stödjer mord och våld på miljontals Irakier etc.

Du borde inte säga så mycket, Hiroshima och Nagasaki dom värsta brotten i mänsklighetens historia.


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Same shit different name

En sanningens mening [y]

Ad Hominem:

Säger Sionisten som stödjer mord och våld på miljontals Irakier etc.

Jag stödjer störtandet av Saddams regim, men jag stödjer inte mord på civila. Dock så förstår jag att det är oundvikligt att civila drabbas av krig.

Ad Hominem:

Du borde inte säga så mycket, Hiroshima och Nagasaki dom värsta brotten i mänsklighetens historia.

Du menar de bomber som gjorde att kriget kunde avslutas plus att det hade kostat många fler människoliv utan dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Du menar de bomber som gjorde att kriget kunde avslutas plus att det hade kostat många fler människoliv utan dem?

Du menar ärligt talat att fler människor hade dött om man inte hade skickat dessa bomber? Skrattretande. Dessa bomber var endast ett sätt att bevisa sin makt, inget annat. Ett vidrigt brott.

Comhem:

Jag stödjer störtandet av Saddams regim, men jag stödjer inte mord på civila. Dock så förstår jag att det är oundvikligt att civila drabbas av krig.

Du kanske borde tänka på det när man diskuterar andra krig, som WW2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Nu har den välansedda, antifascistiska organisationen, Upplysning om kommunismen, givit mig alla rätt.

Wait... what?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Du menar ärligt talat att fler människor hade dött om man inte hade skickat dessa bomber?

Ja, det har räknats en hel del på det, och japanerna var fantastiskt många och väl inbunkrade på sin lilla ö-grupp.

Libertad:

Wait... what?

Sorry, tangentbordet registrerar inte allt när jag skrivet snabbt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Ja, det har räknats en hel del på det, och japanerna var fantastiskt många och väl inbunkrade på sin lilla ö-grupp.

Jaså, du kan ju visa dessa studier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Jaså, du kan ju visa dessa studier

Den amerikanska ledningen gjorde beräkningen att det skulle kosta fler människoliv vid en fullskalig invasion, med tanke på de tidigare striderna mot japanerna.

Man kan läsa om det här:

http://www.trumanlibrary.org/whistlestop/study_collections/bomb/large/index.php

Men vill man göra det enkelt för sig så kan man ju nyttja wikipedia i detta fall...

:

Den officiella linjen från den amerikanska statsledningen var att atombombningarna var nödvändiga då en planerad invasion av det japanska fastlandet hade blivit alltför kostsamt i människoliv. Hittills hade omkring 200 000 amerikanska soldater stupat enbart i kriget mot Japan. I slaget om Okinawa under maj-juni 1945 beräknas över 110 000 japanska och 12 000 amerikanska soldater ha dödats. De japanska trupperna försvarade varje millimeter mark med alla till buds stående medel, och civila dog i hundratusentals. Vissa historiker menar också att USA var angelägna om att få ett snabbt slut på kriget och på så sätt undvika en sovjetisk positionsframflyttning i Östasien.

President Truman fick bedömningar, mot bakgrund av hur hårt japanerna stred på Okinawa, om att en planerad invasion skulle kunna komma att kräva en halv miljon amerikanska soldaters död och ännu fler japanska civila. Även om fler dog av bombningarna än förväntat (strålningen var känd men effekten underskattad), beräknades antalet offer till betydligt färre än vad ett utdraget konventionellt krig inneburit. Som ett resultat av kriget beräknades c:a 200 000 civila förlora livet varje månad i de olika krigsskådeplatserna i Asien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Den amerikanska ledningen gjorde beräkningen att det skulle kosta fler människoliv vid en fullskalig invasion, med tanke på de tidigare striderna mot japanerna.

En ickeamerikansk studie tack. Sen får du faktist lära dig att skilja på civila och soldater, enormt mycket mer civila dog pga bomberna än vad det hade gjort i "vanliga" fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Sen får du faktist lära dig att skilja på civila och soldater, enormt mycket mer civila dog pga bomberna än vad det hade gjort i "vanliga" fall.

Vilket jag också gör. Med tanke på hur många civila som dog i de andra striderna mellan japan och USA, så skulle det kosta fler civila människoliv bland japanerna om man invaderat Japan istället för bombningarna. Då hade det varit en fråga om ett par miljoner människor istället för knappt en miljon döda av den direkta effekten från bomberna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Vilket jag också gör. Med tanke på hur många civila som dog i de andra striderna mellan japan och USA, så skulle det kosta fler civila människoliv bland japanerna om man invaderat Japan istället för bombningarna. Då hade det varit en fråga om ett par miljoner människor istället för knappt en miljon döda av den direkta effekten från bomberna.

Så USA's grymhet att döda civila rättfärdigar alltså att dom får skicka atombomber? Nice. [rolleyes]


   
SvaraCitera