Aviseringar
Rensa alla

Nykter


Ämnesstartare

Ja, från och med idag slutar jag med alla typer av droger förutom koffein då om det räknas.

Detta innebär:
- ingen alkohol
- inga droger
- inget nikotin

Ok, kör fram till midsommar till att börja med 😛

Andra nykterister, hur gör ni för att stå emot suget? Särskilt nu när det är fint väder ute blir man extra sugen.

ÄNDRAT 2009-05-11 17:09

ÄNDRAT 2009-05-11 17:13
Ni som INTE känner något sug efter droger eller alkohol behöver inte skriva det här.

ÄNDRAT 2009-05-11 17:15
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=258613
Här kan ni nyktra utan något som helst sug efter alkohol och droger skryta med det! Tack, så, strick och brinn från denna tråden nu tack...


   
Citera

Tilda1988:

Andra nykterister, hur gör ni för att stå emot suget?

Jag har inget sug, så det är inte så svårt. [blush]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Andra nykterister, hur gör ni för att stå emot suget? Särskilt nu när det är fint väder ute blir man extra sugen.

Känner inget sug. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, kul för er, tanken slog er inte att det kanske inte var er den här tråden riktade sig åt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej men vad riktade denna tråd till då?


   
SvaraCitera

Har inga våldsamma tankar som slåss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

okej men vad riktade denna tråd till då?

Folk som har levt och sen valt att bli nykterister, inte sånt folk som aldrig levt och aldrig kommer känna något sug, antagligen.
Tänk lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]Lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Andra nykterister, hur gör ni för att stå emot suget? Särskilt nu när det är fint väder ute blir man extra sugen.

Har inget sug. Försvunnit nu eftersom jag inte festat på väldigt, väldigt många månader. Tänk på de negativa sakerna, och hur seg man är dagen efter osv. [y] Man kan ha kul utan alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Man kan ha kul utan alkohol.

Man kan supa utan att ha kul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Man kan supa utan att ha kul!

Japp, vad är det då för mening


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Japp, vad är det då för mening

Måste allt ha en mening?


   
SvaraCitera

Tilda1988:

tanken slog er inte att det kanske inte var er den här tråden riktade sig åt?

Jag är tydligen ganska bra på att stå emot fysiska behov.

Alkohol brukar jag fortfarande ibland, och även missbrukar. Jag brukar droger nån gång ibland, men så länge jag gör det av rätt anledning så är det tillåtet.

Ibland är det jobbigt att inte kunna dricka när man "behöver" det, men det blir lättare och lättare att stå emot. Det lättaste är nog att se till att man inte kan missbruka på dagarna, till exempel genom att skaffa en sambo som håller koll på en 🙂


   
SvaraCitera