Aviseringar
Rensa alla

Nykterist?


Känner många (nåja, ett par stycken iaf) som är nykterister. Kul för dessa tänker jag. Alltid bra att ta avstånd från onyttigheter. Så nej, skriker inte på dig!

Själv är jag inte i närheten av nykterist. Ser ingen anledning till att bli det heller.


   
SvaraCitera
reben

känner en nykterist som är jättetråkig


   
SvaraCitera
sincan

Nykterister är ALLTID tråkiga, så länge anledningen inte är medicinskt. Jag menar inte att detta per definition är sant, men har inte träffat någon rolig nykterist än, de har ofta en jobbig new-wave-religiös personlighet eller bara allmänt skittråkig sådan.


   
SvaraCitera

Jag är inte nykterist. Gillar att vara sådär lagom berusad och dessutom smakar öl jättebra.


   
SvaraCitera

Är inte nykterist

Har en kompis som är straight edge och flera av hans vänner är det. Han är go ändå!

Du får vara det om du vill.


   
SvaraCitera
Realm

Är inget fel på att vara nykterist, troligen kommer du om du håller kvar det leva säkerligen 5 år längre än de flesta andra, men man skall inte säga att alkohol är dåligt innan man bildat sig en uppfattning om varför folk driker och även om "rätt" personer driker.

Jag är exempelvis en person som inte dricker för att bli full, då jag heller inte ser någon vinning med att dricka tills man krälar på alla fyra och vill hem till mamma, men jag tycker att en bra öl efter jobbet kan vara helt rätt faktiskt då det passar bra till maten.

Dock har jag varit med om folk som utan tvekan inte skall dricka alls, de klarar inte av alkohol och/eller vet inte när de skall sluta. Detta göra att man får en liknande upfattning om att alkohol är rentav "farligt" (vilket det förvisso är men det kan vänta till en annan gång) och att det bara är en dålig sak.

Har även personlig erfarenhet där folk har sagt att det är bara för alkoholen som man dricker. Jag tycker alkoholen har en del i själva skapandet av ölen, då mörkare öl sorter kräver att alkoholhalten är högre än vanliga öl. Dock drack jag med högre alkoholhalt avsevärt mindre än de jag var med då de drack både billigt och snabbt och därmed mådde sämre än mig.

Men är alkohol en dålig sak för det. Svaret är enkelt: Om rätt person och åsikt läggs på alkoholen är det inget dåligt alls, medans med fel person är det det värsta som kan ha hänt den personen.

Folk har som sagt förutfattade meningar om vad som är och inte är bra. Min uppfattning är dock att så länge man vet vad som kan hända och ser till att inget illa händer tycker jag alkohol inte är något dåligt. Detta är dock mina personliga åsikter och styrks inte av något mer än personlig erfarenhet.

Dock att alkohol är dyrt vet jag inte om jag kan hålla med om. Kostar säkerligen lika mycket som en hel del vardags saker som man kan inhandla var man än går. Man gör som egen människa prioriteringar om vad man vill göra för något med det man köper sen kan det vara dyrt med alkohol, men mat är likväl dyrt det med.

Om något verkar oklart eller om ni tycker att jag har fel, skriv mer än gärna tillbaka.

Realm


   
SvaraCitera

Så länge man inte går runt och tror man är bättre än någon annan pga det så får man väl vara det om man vill kanske, min utgångsfördom om dig kommer dock att vara du är en tråkig jävel.


   
SvaraCitera