Aviseringar
Rensa alla

Nyss gjort slut, hjälp!


Ämnesstartare

MasterL:

Jag jobbar på det dagligen med träning, läsa om sånt här, fokusera på annat, hitta på "roliga" saker och det går framåt, men väldigt långsamt. Den här läraren totalknäckte mig, hon var definitivt ond rakt igenom

Bra att det går framåt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Ja, det kan säkert ta några år, på riktigt 🙁 är i samma sits som du, mår skit

Ingenting  mot dig, men jag vägrar bara tro på att det tar flera år att komma över en person (även om man älskar den mycket). Går man in med den attityden så kommer det helt säkert ta flera år men det tänker jag inte tillåta, just nu behöver jag mest tips på hur man lever med det tills det att jag känner att jag mår någorlunda bra igen ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

men uppehåll dig med saker du tycker är roligt under tiden.

Försöker ^^ 
Men det är just dem dagarna som man bara sitter hemma och har för mycket tid att tänka på som det går åt skogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL:

Ingenting  mot dig, men jag vägrar bara tro på att det tar flera år att komma över en person (även om man älskar den mycket). Går man in med den attityden så kommer det helt säkert ta flera år men det tänker jag inte tillåta, just nu behöver jag mest tips på hur man lever med det tills det att jag känner att jag mår någorlunda bra igen ^^

Ja, hoppas också det går snabbare... Det är väl allt jag kan säga egentligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: men uppehåll dig med saker du tycker är roligt under tiden.

fast grejen är ju att inget är roligt längre


   
SvaraCitera
reben

MasterL:

Försöker ^^ 
Men det är just dem dagarna som man bara sitter hemma och har för mycket tid att tänka på som det går åt skogen.

m vet,

men det tar tid det får man acceptera.


   
SvaraCitera
reben

Tickstart:

fast grejen är ju att inget är roligt längre

ok hitta ngt annat då lr skaffa nån hjälp lr bara vänta ut d


   
SvaraCitera
Muffin

Kolla på Death Note som om du aldrig gjort något annat. Börja om efter ep 25.


   
SvaraCitera

Hoppas du har en psykolog eftersom du är deprimerad. 


   
SvaraCitera

Satt i samma sits som du för några veckor sen, och bara man ser till att leva ett fortsatt normalt liv så blir det bättre med tiden. Första veckan/veckorna är svår som fan dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL: Jag är inte så jätte erfaren gällande relationer men tar det flera år för en att "komma över" någon så är det något skumt på gång, förresten, inga svordomar i min tråd!

Det kommer ordna sig, det är helt normalt att man känner sig ledsen över en sådan händelse. När det just har hänt så känns det som om det aldrig kommer sluta göra ont för din hjärna har fortfarande inte anpassat sig till situationen. Det kommer dock att gå över och du kommer i framtiden att kunna vara precis lika lycklig som du var innan händelsen.Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muffin:
Kolla på Death Note som om du aldrig gjort något annat. Börja om efter ep 25.

Jag får helt enkelt börja lära mig alla repliker utantill 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
Hoppas du har en psykolog eftersom du är deprimerad. 

Jag har gått hos skolkuratorn hela terminen och hon är riktigt bra men har även träffat en psykolog för bedömning men de har tyvärr inte tid förrän till vintern så får försöka klara mig under sommaren och gå tillbaka till kuratorn till hösten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det kommer ordna sig, det är helt normalt att man känner sig ledsen över en sådan händelse. När det just har hänt så känns det som om det aldrig kommer sluta göra ont för din hjärna har fortfarande inte anpassat sig till situationen. Det kommer dock att gå över och du kommer i framtiden att kunna vara precis lika lycklig som du var innan händelsen.Tumme upp

Faktum är att det redan börjar kännas bättre 😀 Trots att det bara gått knappt två veckor 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL: Faktum är att det redan börjar kännas bättre 😀 Trots att det bara gått knappt två veckor 🙂

Härligt, hoppas det går över snart!Glad


   
SvaraCitera