Aviseringar
Rensa alla

Nytt album från Ultima Thule - Korpkvädet


Ämnesstartare

Kolla in http://www.ultimathule.se där bandet lagt upp en reklamfilm för sin senaste skiva Korpkvädet.

Och för er som inte förstått det än så är Ultima Thule inget rasistband och har aldrig varit så bespara er de kommentarerna, tack!

Ha en bra dag!

Åtta edit: Heh! Så vad tycker vi om den nya skivan? Är den lika bra som Johan Palms senaste?


   
Citera
Ämnesetiketter

RFEKLAMMM


   
SvaraCitera

Palla lyssna på nazistmusik [shake]


   
SvaraCitera

jävla rasse !11!

ps väsby gymnasium är sveriges coolaste


   
SvaraCitera
Åtta

Recensera och diskutera gärna den nya skivan, men reklam tillåts icke!


   
SvaraCitera

hah gay ni är som kallar det rasistband


   
SvaraCitera

reklaaaaaam


   
SvaraCitera

McLuver:

Palla lyssna på nazistmusik [shake]


   
SvaraCitera

Tickstart:

hah gay ni är som kallar det rasistband

dee e vist rasister jimmie åkesson elskar ultima thule + så har thuele haft massa spelningar på typ nazistkonvent osv osv osv och bert karlson gav dom skivkontrakt en gång o han e nazist


   
SvaraCitera

as bra !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ber om ursäkt om det uppfattades som reklam. Jag kan formulera om det så det blir ett ämne för diskussion istället om admin så önskar...

McLuver: Hoppas du inte menar allvar för i så fall är det riktigt allvarligt. Du hade inte ett enda rätt i din "diskussion". Bert Karlsson nazist hahaha, och vad är ett nazistkonvent? Ursäkta att jag skrattar men jag kan inte ta dig på allvar.


   
SvaraCitera

Kapten Haddock:

inget rasistband o

"Framförallt under sina tidiga år hade gruppen ett frekvent samröre med den högerextrema miljön, bland annat var bandets första sångare Bruno Hansen medlem i det nazistiska Nordiska rikspartiet[2] och i mitten av 1980-talet tog bandet emot ett bidrag (1500 kr) från organisationen Bevara Sverige Svenskt (BSS) för att kunna spela in en skiva. När man 1994 själva öppnade en skivbutik i Nyköping saluförde de uttalat nynazistiska band så som Heroes in the Snow, Svastika och Vit Aggression"

Låt oss undvika hårklyverier tack. Inget rasistband? My ass!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marcus: Det där stämmer bara delvis, Bruno var inte med i NRP, däremot stämmer det att BSS sponsrade skivan men det sket bandet i då. De var och är fortfarande patrioter och vilket band tackar nej till att spela in en skiva, det är inget man försöker dölja. Jag vet inte vilka vit-makt band man sålde i skivbutiken men man sålde även rapmusik av t.ex. Public enemy som har betydligt grövre texter än de flesta nationella band så man var åtminstone konsekvent. Jag har känt bandet i mer än 15 år och vet precis var de står. Ge gärna exempel på rasism i Ultima Thules musik istället för att komma dragandes med exempel från 80-talet.

Bevisbördan ligger fortfarande hos den som kallar bandet rasister!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera