Aviseringar
Rensa alla

Nytt community på sin väg upp, need help.


Ämnesstartare

Hej! Nu är det ett nytt community på sin väg upp.
Det är alltså att jag kan behöva en massa hjälp, ett mall-program för att kunna sköta min sida direkt, om det blir en kodad.

Det skulle varit till mycket hjälp om någon här klarar av att koda ett community? Skulle varit mycket bra.

Skriv gärna här nedan om ni kan något bra mall-program eller kodnings-program utan att man behöver koda.

Eller om ni kan något av det här själv!

Tack så mycket.
Ni får hemskt gärna skriva förslag på forumet/community namnet.

Tack så hemskt mycket!


   
Citera
Åtta

Ett CMS (content management system) är en ganska komplicerad affär, och absolut inget du kan åstadkomma med Frontpage och lite drag-and-drop-action.

Ska du ha någon att göra ett åt dig så får du vara beredd på att punga ut med åtminstone en 100000 kronor eller så. Däremot finns färdiga lösningar såsom Drupal och Joomla, men de kräver då istället att du anpassar dem efter dina behov - något som du troligtvis också behöver anställa någon att göra.

Vill du att våra kära ägare, Youmeet Technology, ska konfigurera Drupal åt dig så erbjuder de just detta för mellan 40-100000 kronor. [y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud vad mycket med pengar, jag föreställde mig hur mycket det hade kunnat kosta.

Men nu inser jag att det kostar hemskt mycket pengar!

En fråga, är du något vidare på att koda?


   
SvaraCitera
Åtta

Tuidoi:

En fråga, är du något vidare på att koda?

Ja. Jag är något vidare.

Frilansar för 500kr/h, om du vill ge mig jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

500kr/h? Herregud, det är inte ens vad jag tjänar på ett år.

Åtta, jag är 14 år gammal. Hehe!


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera
Åtta

Tuidoi:

Åtta, jag är 14 år gammal.

Då rekommenderar jag att du köper lämpliga böcker inom exempelvis PHP eller Ruby, någon om databashantering och någon inom HTML+CSS. Nu kostar ju de böckerna en del, så det lär ta dig ett år eller två att samla ihop pengar till dem, så när du väl går i gymnasiet kan du gå någon värdelös kurs i webbdesign samtidigt som du lär dig programmering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tro inte att jag är någon vanlig kille som inte kan ett sk*t om datorer. Jag kan säga dig att jag förmodligen hade kunnat få jobb på t.ex. iFacts när jag är 15-16.

Det är bara kodningen jag är usel på, dock har jag försökt lära mig, men det går inget vidare.

Jag har en sjukdom kallad ADHD, som du säkert känner till.
Och när det gäller kodning, alla symboler & siffror.
Kan inte hålla reda på't.

Det skulle varit sjukt snällt av dig om du hade kunnat hjälpa mig med mitt community, inte att koda. Men bara hjälpa till, du verkar veta en hel del om sådant här!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu verkar det inte vara fler som svarar, får väl börja med att bygga upp sidan genom enkel www.freewebs.com ..


   
SvaraCitera

Tuidoi:

Nu verkar det inte vara fler som svarar

du får ha tålamod


   
SvaraCitera

Åtta:

Frilansar för 500kr/h, om du vill ge mig jobb.

[cool]

Tuidoi:

Det är bara kodningen jag är usel på, dock har jag försökt lära mig, men det går inget vidare.

Börja nu så kommer du bli bättre mer du kan själv så kommer det helt enkelt vara lättare.


   
SvaraCitera

Lär dig själv eller betala någon för att göra jobbet åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken, om jag skall vara ärlig började jag med kodning för flera år sedan, det har bara inte gått bra. Jag har suttit uppe flera dagar i sträck och bara jobbat.


   
SvaraCitera

Tuidoi:

Macktorsken, om jag skall vara ärlig började jag med kodning för flera år sedan, det har bara inte gått bra. Jag har suttit uppe flera dagar i sträck och bara jobbat.

Du är 14 nu. Man förstår mer ju äldre man blir när man är 14 så är det mycket man inte förstår fast gör det när man är tex 18.


   
SvaraCitera

Om du vill ha ett cms att leka med lite så kan jag säkert sätta upp nåt åt dig då jag har tid. Så du får prova på hur det funkar.


   
SvaraCitera

Tuidoi:

Det skulle varit sjukt snällt av dig om du hade kunnat hjälpa mig med mitt community, inte att koda. Men bara hjälpa till, du verkar veta en hel del om sådant här!

Du har en massa att lära! [rolleyes]

Folk jobbar inte utan att få betalt. [zzz]


   
SvaraCitera