Aviseringar
Rensa alla

Nytt fildelningsprogram som verkar funka riktigt bra


Ämnesstartare

Tänk kazaa, fast så som det borde ha varit.

Oneswarm:
oneswarm.cs.washington.edu/

Ett ~darknet krypterad p2p, anonym sökning av vänners vänners etc filer eller direkt nerladdning av vänners filer, även fullt .torrent stöd. Remote access till ens egna filer om man vill, starta nerladdningar när man inte är hemma.

Vilka säkra sätt finns det att byta nycklar med varandra? Räcker Gmail-chatten och https eller måste man optimalt träffas afk? Jag är taggad på det här, tänker att det kommer kunna bli riktigt stora nätverk.


   
Citera
Ämnesstartare

§3. Genom din registrering accepterar du att inte använda sajten för att posta material, eller länkar till material, som kan uppfattas som stötande eller kränkande, t.ex. hets mot folkgrupp, sexuellt ofredande, trakasserier eller mobbning. Det är ej heller tillåtet att publicera material som medvetet är falskt, felaktigt, förödmjukande, angrepp på person(er) eller företag, eller på något annat sätt som är olagligt. Spridning av och länkning till copyrightskyddat material (musik, film, mjukvara) är naturligtvis helt förbjudet i sådana fall det utgör lagbrott. Att diskutera piratkopiering och liknande är givetvis tillåtet.

Finns ingen uppmaning till brott och programmet i sig är helt gratis finns inte ens reklam på sidan där han länkar till.

Så inga regler bryts, så länge ni inte börjar byta nycklar och delar filer genom forumet som medlings sida så är det helt okej!


   
SvaraCitera

Lycka till med farten...
[zzz]


   
SvaraCitera

Är det meningen att programmet ska öppnas i webbläsaren?


   
SvaraCitera
Gifted

Thundercracker:

Spridning av och länkning till copyrightskyddat material (musik, film, mjukvara) är naturligtvis helt förbjudet i sådana fall det utgör lagbrott.

Dessa program är i regel segare än vanliga okrypterade fildelningsprogram utan används snarare för att uttrycka åsikter (i länder där man inte har yttrandefrihet etc). samt pr0n, liksom all annan media.

Thundercracker:

Så inga regler bryts, så länge ni inte börjar byta nycklar och delar filer genom forumet som medlings sida så är det helt okej!

Man kan väl byta nycklar här? Det är väl inte olagligt? Och att sprida filer är ok så länge de inte är olagliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Man kan väl byta nycklar här? Det är väl inte olagligt? Och att sprida filer är ok så länge de inte är olagliga.

Ska kolla med Alex, gjorde det klart tills han godkänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jahdread:

Är det meningen att programmet ska öppnas i webbläsaren?

Ja, användargränssnittet är webbaserat. Jag kör Chrome så blir det mer som ett fönster med programgenvägsfunktionen.

Gifted:

Man kan väl byta nycklar här? Det är väl inte olagligt? Och att sprida filer är ok så länge de inte är olagliga.

Är inte det problematiskt att öppet byta nycklar, eller tänker jag fel? Krypteringsnyckeln vill man väl knappast ha öppet hitt-bar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ska kolla med Alex, gjorde det klart tills han godkänner.

Är det tillåtet att uppmana folk att PIM-ma för att byta nycklar?


   
SvaraCitera
Gifted

variabel:

rypteringsnyckeln vill man väl knappast ha öppet hitt-bar.

Nja, är det RSA med asymmetrisk kryptering så är det inte ett problem alls, då nyckeln man krypterar med ej kan användas för att låsa upp med....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Och att sprida filer är ok så länge de inte är olagliga.

Ja, det är okej. Vettefan hur det är med nycklar, risken är stor att det är off-limits till dom har framförts i TPB-målet.


   
SvaraCitera
Gifted

Stringburka:

Ja, det är okej. Vettefan hur det är med nycklar, risken är stor att det är off-limits till dom har framförts i TPB-målet.

Va? Tekniken är ju inte på något sätt olaglig... Med det argumentet kan man ju lika gärna lägga ned hela internet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Nja, är det RSA med asymmetrisk kryptering så är det inte ett problem alls, då nyckeln man krypterar med ej kan användas för att låsa upp med....

Vänta tills Alex säger något om detta, vill inte ha några nycklar här ännu!

variabel:

Är det tillåtet att uppmana folk att PIM-ma för att byta nycklar?

Jag ska prata med Alex, lite mycket för att jag ska ta på mig.

Men så länge ni inte ska dela filer av olagliga sorten, så ser jag inget problem.

Att anklaga er direkt för det är inget jag tänker göra, för det finns mycket som är fritt som även jag delar.

Stringburka:

Ja, det är okej. Vettefan hur det är med nycklar, risken är stor att det är off-limits till dom har framförts i TPB-målet.

Pratar du om CD-nycklar? Låter nästan som det.

Annars så ser jag själv inget problem med att sprida nycklarna för detta programmet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Va? Tekniken är ju inte på något sätt olaglig... Med det argumentet kan man ju lika gärna lägga ned hela internet...

Sorry, felkopplade totalt mellan nycklar och torrents. Skyller på febern.


   
SvaraCitera
Gifted

Thundercracker:

Pratar du om CD-nycklar? Låter nästan som det.

Cd-nycklar? Det är ju produkter av 2 primtal vi talar om....

Det är som att förbjuda 6, 62, och 33...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Cd-nycklar? Det är ju produkter av 2 primtal vi talar om....

Det är som att förbjuda 6, 62, och 33...

Det var Stringbruka som tolkade fel.[smile]


   
SvaraCitera