Aviseringar
Rensa alla

Nytt headset.


Ämnesstartare

Jag behöver ett nytt headset och känner ett behov av att fråga efter tips om detta, då mitt förra headset som jag själv tittat ut gick kepprätt åt helvete.

Min prisklass rör sig mellan 100-2000.

Primär användning är skype, gaming osv osv. Jag kommer alltså använda det främst vid en dator och jag har höga krav på att båda mick och ljudet är fett awesome.

En löstagbar mick, så man hade kunnat använda headsetet som vanliga hörlurar utan att se ut som ett tard, hade nog varit att föredra, men inget krav.


   
Citera

Gillar

​Denna

Fast har ej mic [sad] Men tror det finnas med också (?)

Har för mig den kostar runt 500-700 kr då.


   
SvaraCitera

Kan rekomendera Razer Carcharias. Bra mic, sköna kåpor, lätt, lång kabel som inte trasslar, bra ljud. Låg på 700 kr när jag införskaffade mitt.

Image

Om du känner dig fansy kan du satsa på ett Razer Megalodon som har 7.1 ljud och är lite allmänt bättre. Lite dyrare då förstås [wink]

Skulle inte skaffa ett gamingset med avtagbar mic, den kommer bara lossna och vara jobbig. Skaffa ett par till istället, lite mindre och enklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Gillar

​Denna

Fast har ej mic [sad] Men tror det finnas med också (?)

Jo det finns det, en polare har såna. Tyckte dock ej de var sköna eller något.

Tycker säkert inte om dem bara för att basshunter har likadana. [shake]

Neutron:

Om du känner dig fansy kan du satsa på ett Razer Megalodon som har 7.1 ljud och är lite allmänt bättre. Lite dyrare då förstås [wink]

7.1 ljud? Hur funkar det ens i ett par hörlurar? [shake]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Tycker säkert inte om dem bara för att basshunter har likadana. [shake]

Skäms för mina just pga det.

Men de råkade vara på extrapris precis då mina tidigare råkat ut för att slängas in i väggen.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

7.1 ljud? Hur funkar det ens i ett par hörlurar?

Teknologi! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Teknologi! [y]

De verkade rätt coola. [cute] Vad kan du tala om för mig om dem? [cute]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Vad kan du tala om för mig om dem?

Kan inte säga för mycket om Megalodon. Har haft den billigare versionen Carcharias (min katt bet av sladden dock [cry]), men dom är till utseendet likadana. Dom är lätta och bekväma, har aldrig känt av något obehag runt öronen, även efter flera timmar av spelande. Dom tynger inte ner huvudet, utan sitter lätt och bra utan att åka av. Sladden är flätad med tyg, så den trasslar inte och känns lyxig. [cute]

Kolla på detta vetja [smile]

Ska nog införskaffa ett par Mega när jag väl får lite slantar över [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Ska nog införskaffa ett par Mega när jag väl får lite slantar över [y]

Blev typ fett taggad på dem [tard]

Ska nog köpa dem. [party]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera