Aviseringar
Rensa alla

Nytt Kent-album (Röd) vad tycker UM:arna?


Ämnesstartare

Tycker det är riktigt djävla kasst och syntarna låter piss

Kent var såååå mycket bättre innan de började leka syntare

tacka vet jag Isola, Verkligen och Kent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har aldrig varit ett direkt fan av Kent, men om jag hade varit det så hade jag hatat dem för det här. Fyfan.


   
SvaraCitera

Duger i krig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kent har inte funnits på länge. Gubbar är alltid dåliga på musik, oavsett hur bra de varit förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]

har inte hunnit lyssna tillräckligt mycket för att kunna ha en åsikt men gillade hjärta och nån mer, kanske vals för satan. jag blev dock besviken eftersom jag hoppats att de skulle gå mer mot din skugga/nålens öga/ensammast i sverige/det kanske kommer en förändring/M. sen tyckte jag många låtar kändes väldigt tunna men jag måste ge den en genomlyssning till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sjukhus, Det finns inga ord, svarta linjer

Överraskande bra skiva med tanke på hur ansträngd och krystad singeln Töntarna kändes. Favoriten jämte Hagnesta Hill och Kent.

Undrar vad som hände med Håll ditt huvud högt, som de spelade på Zinkensdamm våren 2008 som nytt osläppt material.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Kent var såååå mycket bättre innan de började leka syntare

Mawns:

Kent har inte funnits på länge. Gubbar är alltid dåliga på musik, oavsett hur bra de varit förr.

Ni låter som reaktionära gubbar när ni skriver så! Det är ju bättre att de utvecklas än att de står och trampar i samma spår hela tiden. Om de skulle gjort en platta med ungefär samma sound som det på de äldre så skulle ju det antagligen låta ännu sämre än ni tycker att det här låter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte den låten du länkade till, har inte hört dem andra. Gillade vissa av de mer elektroniska spåren på förra skivan, men detta är overkill.

Känns lite som en dålig imitation av Depeche Mode. Jag brukar verkligen, verkligen gilla Kent men det här var inte alls i min smak.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hovnarren:

Det är ju bättre att de utvecklas än att de står och trampar i samma spår hela tiden. Om de skulle gjort en platta med ungefär samma sound som det på de äldre så skulle ju det antagligen låta ännu sämre än ni tycker att det här låter.

Håller med dig här, men tror att de utvecklades åt fel håll. Jag hade föredragit om de behållit den äldre känslan i musiken, och använt syntarna för att förstärka det dystopiska i deras musik snarare än för att göra den dansvänligare. Mer Diary of Dreams, mindre Crüxshadows.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Känns lite som en dålig imitation av Depeche Mode. Jag brukar verkligen, verkligen gilla Kent men det här var inte alls i min smak.

*Du vet vilket ord jag tänkte skriva här*
Dold text: Börjar bli irriterande[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Dold text: Börjar bli irriterande[mad]

Kan inte hjälpa att jag är bäst [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Kan inte hjälpa att jag är bäst [blush]

Morr.[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Känns lite som en dålig imitation av Depeche Mode.

Förutom att det inte alls låter som något som DM skulle kunna ha gjort, menar du? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Förutom att det inte alls låter som något som DM skulle kunna ha gjort, menar du? [no-no]

Nej, DM gör bättre grejer 🙂
Insåg efteråt att DM var ett ganska dåligt exempel egentligen, så håller med om att det var en dålig jämförelse. De låter mer som typ en dålig imitation av Crüxshadows.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

De låter mer som typ en dålig imitation av Crüxshadows.

Hmm, även om jag har tonvis med Crüxshadows på... eh, ja du vet, så har jag inte lyssnat igenom särskilt noga. Din jämförelse kanske stämmer, jag vet inte, men jag lyssnar på en hel del liknande musik och tycker mig inte ha funnit något som är likt Röd någonstans.

Här har vi en Crüxshadows-låt:

Här har vi en låt av Faith and the Muse:

Faith and the Muse är iofs. mycket bättre än Kent, men ändå... de enda likheterna är att alla tre använder sig av både gitarrslingor och syntar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Ni låter som reaktionära gubbar när ni skriver så! Det är ju bättre att de utvecklas än att de står och trampar i samma spår hela tiden. Om de skulle gjort en platta med ungefär samma sound som det på de äldre så skulle ju det antagligen låta ännu sämre än ni tycker att det här låter.

Men det låter bara som dålig elektronisk musik.

Varför ska jag lyssna på dålig elektronisk musik när jag kan lyssna på bra elektronisk musik gjorda av andra som gör det så djävla mycket bättre.

Visst klart att dom kan göra vad fan dom vill och vad dom tycker är kul men jag tänker inte tycka att det är bra för det.

Kent är bra på rock, inte på det här.


   
SvaraCitera