Aviseringar
Rensa alla

Nytt reportage om Malmö från amerikansk tv


Buddah:

Miljöpartister skrämmer mig mer!

Du ropade? :O


   
SvaraCitera

Kändes ganska projudisk, men förändrar inte faktumet om hur stora problem månkulturen för med sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Det är gjort av en utomstående part som beskriver situationen i staden Malmö, förmodligen inte påverkad av hur det ser ut i andra liknande ställen i Sverige.

Helt klart ,vilket gör den mer objektiv än om svensk media skulle göra ett reportage.

Observator:

Får man inte lov att kritisera islam eller anarkism om man är amerikan?

Självklart. Men att kalla ett amerikanskt reportage om islam och extrem vänster för objektivt får mig att skratta. [bigsmile]

Det har är tyvärr en situation man försatt sig i själv. Ordspråket brukar handla om att ropa varg. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Självklart. Men att kalla ett amerikanskt reportage om islam och extrem vänster för objektivt får mig att skratta. [bigsmile]

Då blir ju min följdfråga vem du anser är kapabel att göra en objektiv granskning? Om inte Amerika eller Sverige, vem ska då kunna säga hur situationen ser ut i Malmö på ett objektivt sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Då blir ju min följdfråga vem du anser är kapabel att göra en objektiv granskning? Om inte Amerika eller Sverige, vem ska då kunna säga hur situationen ser ut i Malmö objektivt?

Bortsett från dom som lever i förnekelse tror jag att dom flesta svenskar redan vet.

Då måste jag också förtydliga mig och påpeka att dom som lever i förnekelse är dom som stoppat huvudet i sanden. Med det ENBART sagt att det ENDA jag säger mig vara överrens med dig om är att det finns ett stort problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Då måste jag också förtydliga mig och påpeka att dom som lever i förnekelse är dom som stoppat huvudet i sanden. Med det ENBART sagt att det ENDA jag säger mig vara överrens med dig om är att det finns ett stort problem.

Vilket reportaget visar, men det har tydligen fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Vilket reportaget visar, men det har tydligen fel?

Att det finns ett problem och att reportaget visar en korrekt och objektiv bild av detta är två skilda saker. Du får nöja dig att jag håller med din politiska livsfråga lite grann. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Att det finns ett problem och att reportaget visar en korrekt och objektiv bild av detta är två skilda saker. Du får nöja dig att jag håller med din politiska livsfråga lite grann. [smile]

Jag ser inga som helst problem med att du inte håller med mig vad det gäller politik, tvärtom är det kul med oliktänkande. Men det som gör mig lite konfunderad är varför du säger att reportaget inte är objektivt. Kan du ge ett konkret exempel från inslaget som du inte ansåg var en objektiv bedömning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

kul med en objektiv syn på situationen i Malmö.

HAHAHAAHAHAHAAHAHAHA! [bigsmile]

Kallar du det där reportaget objektivt? Alla intervjuer är med Sverigedemokrater och en dansk tidningsreporter (och dansk media har inte direkt en trevlig syn på invandrare). Hela Sverigedemokraternas agenda är att attackera invandring och islam, du kan väl inte på fullt allvar kalla ett program som bara har med den ena sidan och antagligen även fått alla sina siffror från denna för objektiv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Kallar du det där reportaget objektivt?

Ja.

God Konsument:

Alla intervjuer är med Sverigedemokrater och en dansk tidningsreporter (och dansk media har inte direkt en trevlig syn på invandrare). Hela Sverigedemokraternas agenda är att attackera invandring och islam

Nu gjordes ju reportaget av ett AMERIKANSKT tv-bolag, det kanske undgick herrn?

God Konsument:

inte på fullt allvar kalla ett program som bara har med den ena sidan och antagligen även fått alla sina siffror från denna för objektiv?

Vilken är den andra sidan? Är inte alla överens om att det finns stora problem i Malmö? Reportaget tar upp dessa problem. Reportaget är ändå inte objektivt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Nu gjorde ju reportaget av ett AMERIKANSK tv-bolag, det kanske undgick herrn?

Och AMERIKANER är ju inte alls fientliga mot muslimer? [tired] Hört talas om exempelvis PATRIOT-ACT och WTC?

Observator:

Är inte alla överens om att det finns stora problem i Malmö?

Eh, nej? Alla tycker inte att invandrare är ett problem om du missat det.

Rapporten om radikaliseringen av Rosengård har ju av i princip alla seriösa forskare blivit utdömd som totalt ovetenskaplig. Att judar skulle riskera misshandel för att de är judar är bara skitsnack, de som råkat illa ut är för att de försvarat Israels terror i Gaza och inte p.g.a. av att de är judar.

Hela programmet är gjort av en utomstående grupp utan någon som helst insyn i hur verkligheten ser ut, som förlitar sig helt och hållet på källor med ett politiskt intresse i konflikten. Kallar du det objektivt borde du lära dig lite om källkritik.


   
SvaraCitera

Det värsta är ju:

"I think the best prediction is that Sweden will have a Muslim majority by 2049, so we know where that country's going,"

Riktigt illa =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Det värsta är ju

Det värsta är väl snarare alla ni idioter som blint lyssnar på ett TV-program och tror er veta allt, utan att någonsin ha satt foten i varken Malmö eller Rosengård?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Och AMERIKANER är ju inte alls fientliga mot muslimer? [tired] Hört talas om exempelvis PATRIOT-ACT och WTC?

Så ingen amerikan är alltså tillåten att göra ett reportage om islam? De är alltså exkluderade från debatten? Där ser man.

God Konsument:

Eh, nej? Alla tycker inte att invandrare är ett problem om du missat det.

Jag sa inte att invandrare var ett problem, jag sa att det finns stora problem i Malmö. Håller du inte med om det?

God Konsument:

Att judar skulle riskera misshandel för att de är judar är bara skitsnack, de som råkat illa ut är för att de försvarat Israels terror i Gaza och inte p.g.a. av att de är judar.

Att attackera en fredlig demonstration med bomber och stenar är alltså helt okej om personerna har "fel" åsikt? Intressant!

God Konsument:

Kallar du det objektivt borde du lära dig lite om källkritik.

Jag ska nog klara mig med den kunskap om källkritik jag har, tackar för omtanken!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Det värsta är väl snarare alla ni idioter som blint lyssnar på ett TV-program och tror er veta allt, utan att någonsin ha satt foten i varken Malmö eller Rosengård?

Med samma retorik får inte du uttala dig om Gaza-konflikten. Du har ju inte varit där. [ops]


   
SvaraCitera