Aviseringar
Rensa alla

Oäcklig golvbrunnstädning?


Ämnesstartare

Sedan pappa flyttat och farmor blivit för gammal för att komma hit och städa golvbrunnen i badrummet varje jul, har den knappt blivit städad alls på drygt ett år. Både mamma och jag tycker nämligen det är så äckligt att vi skulle spy rakt ner i den om vi försökte, och då skulle ju städningen av den ändå varit ganska meningslös... [rolleyes]

Enligt framgooglade tips ska man köra ner en diskborste och vispa runt samt gräva med fingrarna under nån kant, sysslor under vilka varken mamma eller jag skulle få behålla vårt maginnehåll.

Så nu undrar jag om ni har något tips på hur man kan få det hela gjort på ett mindre äckligt sätt?


   
Citera

städa ofta då [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

städa ofta då [no-no]

Men nånstans måste man ju börja, och frågan är hur det ska gå till initialt. Som det är nu är det lite av ett moment 22 [rolleyes]


   
SvaraCitera

Högtrycksspruta ftw.


   
SvaraCitera

Sätt klädnypa på näsan och blunda. [smile]


   
SvaraCitera

härda


   
SvaraCitera

Be någon som kan komma över snabbt och fixa det! [y]
Vem det skulle kunna vara vet jag tyvärr inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Högtrycksspruta ftw.

Palla kånka upp högtryckstvätten till badrummet... Dessutom skulle det väl bli fontän och flyga upp äckligt gegg i hela badrummet? [cute]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Sätt klädnypa på näsan och blunda. [smile]

Yay! [smile] Fast då måste man andas genom munnen och det känns ännu äckligare att dra in golvbrunnsluft genom munnen än näsan. Och så känns det kladdigt på händerna/plasthandskarna och det skulle också kunna ge oss kväljningar [shake] Blä vad känslig jag är :/

Jademyr:

Be någon som kan komma över snabbt och fixa det! [y]
Vem det skulle kunna vara vet jag tyvärr inte.

Du låter nästan frivillig..? [wink]


   
SvaraCitera

five squared:

Du låter nästan frivillig..?

Njaa! Jag skulle nog kunna göra det faktiskt haha! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jademyr:

Njaa! Jag skulle nog kunna göra det faktiskt haha! [smile]

Jag tror faktiskt jag börjar älska dig [cute] Men jag kommer inte älska dig på riktigt förrän du rensat skiten åt mig [no-no]


   
SvaraCitera

five squared:

Jag tror faktiskt jag börjar älska dig Men jag kommer inte älska dig på riktigt förrän du rensat skiten åt mig

Vilken stad bor du i? [crazy] Om du inte bor allt för långt här ifrån sååå kaanskee!

Får tillägga att jag bor i Skåne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jademyr:

Vilken stad bor du i? [crazy] Om du inte bor allt för långt här ifrån sååå kaanskee!

Får tillägga att jag bor i Skåne.

Stockholm... Fast farmor bor i Skåne, hon kan nog lägga dig i ett kuvert och skicka upp dig [y]


   
SvaraCitera

five squared:

Stockholm... Fast farmor bor i Skåne, hon kan nog lägga dig i ett kuvert och skicka upp dig

She sure can!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jademyr:

She sure can!

Och då kanske du kan fixa hennes golvbrunn i väntan på att hon får upp kuvertet? Tror nämligen hon börjat bli lite för gammal för att fixa sin egen också [wink]


   
SvaraCitera

five squared:

Och då kanske du kan fixa hennes golvbrunn i väntan på att hon får upp kuvertet? Tror nämligen hon börjat bli lite för gammal för att fixa sin egen också

Jadå haha det skulle jag säkerligen!


   
SvaraCitera