Aviseringar
Rensa alla

Obama vs. McCain


Ämnesstartare

Så...?
(om det finns en sånhär tidigare får ni ursäkta!)

ÄNDRAT 2008-10-22 23:26

ÄNDRAT 2008-10-22 23:27
Skriv gärna också varför ni "röstar" som ni röstar!

mccain_obama.jpg


   
Citera

klåparen:

Barack Obama (Du röstade på detta alternativ)

Jag är inte så insatt på det. Men av det jag har hört/läst så verkar han bäst [y]


   
SvaraCitera

klåparen:

Barack Obama (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

klåparen:

John McCain (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
smisk

klåparen:

Barack Obama (Du röstade på detta alternativ)

Ligger närmast mina politiska åsikter.


   
SvaraCitera

klåparen:

Barack Obama (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Absolut Barack Obama, John McCain skulle vara en katastrof för USA men också för hela världen.


   
SvaraCitera

klåparen:

John McCain (Du röstade på detta alternativ)

titta på dem...


   
SvaraCitera

thoughtless:

Absolut Barack Obama, John McCain skulle vara en katastrof för USA men också för hela världen.

Motivera. Det är inte McCain som går ut med att han tänker invadera Pakistan...


   
SvaraCitera

McCain är otroligt höger och konservativ, likaså Sarah Palin. De är emot abort, homosexualitet, preventivmedelskunskap i skolorna för ungdomarna osv. Han är för Irak-kriget och tycker inte att man ska dra bort styrkorna därifrån.

Källa till att Obama vill invadera Pakistan?


   
SvaraCitera

klåparen:

Barack Obama (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

klåparen:

Bryr mig

Det gör jag nog ändå. Just nu är jag lite trött bara.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

klåparen:

Barack Obama (Du röstade på detta alternativ)

Motivering: Palin.


   
SvaraCitera

OBAMA; Hans Irakpolitik är bättre än Mccains då han vill dra tillbaka tillbaka de amerikanska trupperna från området. Att ge Irak ansvar för sin egen framtid är bra mycket bättre än vad som sker där nu! Obama vill dessutom lämna kvar vissa trupper för att ge stöd åt den irakiska regeringen och han vill engagera det irakiska folket från alla nivåer så att man kan bygga en ny konstitution. Han vill också få till stånd ett samarbete med Iraks grannar.

Han tänker diskutera med hela världen vilket visar på en diplomati som definitivt inte bedrivs av den nuvarande presidenten, som för tillfället vägrar prata med vissa länders chefer. Att vilja diskutera med alla kan vara möjligheten till framsteg.

Obamas politik syftar inte enbart till den nationella säkerheten utan han vill också bidra till den internationella säkerheten genom att få länder att diskutera med varandra och jobba för en kärnvapenfri värld. Även om han till viss del liknar andra presidenter; "Så länge ni har kärnvapen, så har vi kärnvapen!"


   
SvaraCitera