Aviseringar
Rensa alla

Obamas helvete. (en svart ros)


Ämnesstartare

http://whatthefuckhasobamadonesofar.com/

Tycker inte man ska Skylla på Obama.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Tycker inte man ska Skylla på Obama.

Nej men det förutsätter då att amerikaner kan se saker ur historiska perspektiv och tänka till lite extra och det faller ju på sin egen orimlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anton96xo:

förstår ej vad du menar med rolig, men han var dum i huvudet och religiös.

kolla lite klipp på youtube så får du se

dazed:

Ser ej humorn i krig för olja, statskupper mot demokratiskt tillsatta ledare, att säga att klimatförändringarna ännu inte har bevisats och att runka av Enrons vd men jag kanske har missat något?

ja men sånt gör de alla. bush har många sköna moments. bara kika på youtube. jag skrattar gott åt det. sen vad de sysslar med där borta skiter jag fullständigt i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anton96xo:

beror på vart/hur . inte i afrika och mellanöstern kanske [crazy][crazy]

Nej, men i USA och det är ju det som räknas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ja men sånt gör de alla. bush har många sköna moments. bara kika på youtube. jag skrattar gott åt det. sen vad de sysslar med där borta skiter jag fullständigt i

Får för mig att många av hans bloopers gjordes medvetet för att göra honom folklig och få den stora idiotiska massa att relatera till honom, detta är trots allt en man som har studerat på Yale University och Harvard, som har lett företag och deltagit i politik många år, det är lätt att kalla honom korkad och dum men det innebär att man ger honom ett alibi som han inte har gjort förtjänt. George Bush är och var ingen på idiot på det viset. Däremot var han kriminell och fullt medveten om det.


   
SvaraCitera

Så vi ska ge rosor till Obama när amerikanska soldater dör i ett krig startat av USA för USA:s vinning och presidenten möter ekonomiska dilemman som han självbidragit till? *facepalm*


   
SvaraCitera

Duke:

Bush verkar ha varit mer populär än Obama är iaf. Obama hade aldrig blivit president om det inte vore för att han är svart.

hahahaha jo att han var svart är en dålig sak för att vara president 😛 men han gjorde en bra kampanj är en bra talare och kanske inte så bra genomförare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

hahahaha jo att han var svart är en dålig sak för att vara president 😛 men han gjorde en bra kampanj är en bra talare och kanske inte så bra genomförare...

Det är svårt när 3/4 av kongressen tror att han är en kommunistisk arabhitler och försöker stoppa honom till varje pris, propagandan som sprids av den ledande klassen i USA är så kraftfull att folk köper demoniseringen också, arbetare i Maine tror hellre på att Michelle Bachmann är frälsaren än att man kanske inte borde låta miljardärers privatjet vara skattefria. Jävligt många i USA köper premissen att om man sänker skatter för företagarna så kommer fler att anställas, man glömmer bort att företagare vill få in vinst först och främst, då är det bättre ta pengar man får över till att investera i en maskin som gör att man kan göra sig av med ett par arbetare eller kanske flytta produktionen till Vietnam. Barack lyckas aldrig få med sig kongressen på det han vill göra utan får göra kompromisser som oftast inte är kompromisser utan bara republikanernas förslag rakt av.


   
SvaraCitera

dazed:

Barack lyckas aldrig få med sig kongressen på det han vill göra utan får göra kompromisser som oftast inte är kompromisser utan bara republikanernas förslag rakt av.

ja dålig på att genomföra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja dålig på att genomföra...

Ja rent resultatmässigt sure, vet inte om någon annan som utsatts för samma demonisering hade varit bättre heller menar jag, visst det går åt helvete för han tror att det går att förhandla med kristna fundamentalister och indoktrinerade tea partymänniskor som avskyr honom men han har inget val, han gör vad han kan med dom förutsättningarna som finns skulle jag säga, problemet är att förutsättningarna suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/facepalm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev man för socialliberal för dig eller? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Facepalmade inte dig, utan den som inte läste det du skrev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah okej [crazy]


   
SvaraCitera