Aviseringar
Rensa alla

Obehagliga skräckfilmer tack


Ämnesstartare

Jag och Mario tänkte ha skräckfilmsmaraton på lördag (eventuellt med Gås och Hemlig om de behagar sitta inne och häcka med oss), men vi är inte så hemma på skräckfilm. Jag har redan sett de där "typiska" filmerna som The Shining, Silence of the Lambs osv. Och han... Har bara ingen koll.

Så, jag vänder mig härmed till er, vad rekommenderar ni?

Det ska inte vara något slafsigt och morbidt som Saw som bara är blod utan handling, utan något riktigt obehagligt.
Något som gör så att man inte vill släcka lampan, så att man kollar sig över axeln när man går ut, så att man blir totalt paranoid och fylld till bredden av obehagskänslor.
Jag har tyvärr inget exempel på en sådan film jag är ute efter, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Det får inte heller innehålla några sprutor, för det är Mario rädd för. [no-no]

Så, förslag, skriv gärna lite om handlingen, vad ni tyckte var bra/dåligt med filmen. Eller länka bara till IMDB. [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Skräckfilmer är så jävla gay, de är bara tråkiga som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Skräckfilmer är så jävla gay, de är bara tråkiga som fan.

Ja, majoriteten är ju ganska kassa, det är därför jag söker desperat efter något vettigt.
Ack, om man ändå vore fem igen, då blev man ju rädd för allt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, majoriteten är ju ganska kassa, det är därför jag söker desperat efter något vettigt.
Ack, om ändå vore fem igen, då blev man ju rädd för allt.

Jag blev bara rädd för pappa. [cool]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det ska inte vara något slafsigt och morbidt som Saw som bara är blod utan handling,

Kan ju ha handling även om den är blodig.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Så, jag vänder mig härmed till er, vad rekommenderar ni?

Den japanska "the Grudge". Den är skitläskig. Jag sov hos min mor i tre nätter efter att jag sett den filmen. Det där knarrande ljudet, den smygande ondskan. Jag är inte säker på att jag någonsin vill se den igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Kan ju ha handling även om den är blodig.

Har inte sagt att den inte kan det? Jag vill bara inte ha blod utan handling, sade inte att jag inte vill ha blod. Så länge det är handling i det är det ingen fara.

Pumpkin:

Den japanska "the Grudge". Den är skitläskig. Jag sov hos min mor i tre nätter efter att jag sett den filmen. Det där knarrande ljudet, den smygande ondskan. Jag är inte säker på att jag någonsin vill se den igen.

Tror redan jag sett den. [sad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tror redan jag sett den.

Säker på att det inte var den amerikanska, för den är inte ett dugg läskig. Den japanska orginalversionen är tusen gånger läskigare.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Har inte sagt att den inte kan det? Jag vill bara inte ha blod utan handling, sade inte att jag inte vill ha blod. Så länge det är handling i det är det ingen fara.

Ok, vad bra. Då rekomenderar jag, Intruder, Tandläkaren och Dr Giggles.


   
SvaraCitera

The Midnight Meat Train [love]


   
SvaraCitera

Oj, finns det ens sådana?


   
SvaraCitera

Ghost Ship tyckte jag var lite småläskig/äcklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pumpkin:

Säker på att det inte var den amerikanska, för den är inte ett dugg läskig. Den japanska orginalversionen är tusen gånger läskigare.

Hm, nej, jag tänkte nog på The Ring. Ska kolla upp The Grudge =)

The Road Behind:

Ok, vad bra. Då rekomenderar jag, Intruder, Tandläkaren och Dr Giggles.

... Det låter som att det är sprutor i dem? Det får det inte vara. [no-no]

GIGANTISKKUL:

The Midnight Meat Train [love]

Uppfyller den kraven? Inte bara blod utan handling, inga sprutor, obehaglig? [no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Oj, finns det ens sådana?

När man var liten var de ju läskiga, höll på att dö när jag var typ 7 och såg Urban Legends. [zzz]
Det är den känslan jag vill ha, men jag vet inte om det går [sad]

solstickeflickan:

Ghost Ship tyckte jag var lite småläskig/äcklig.

Den har jag redan sett tyvärr. [n]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

... Det låter som att det är sprutor i dem? Det får det inte vara.

Intruder är det inga sprutor i. Däremot kan det förekomma i de andra två, inte säker.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

När man var liten var de ju läskiga, höll på att dö när jag var typ 7 och såg Urban Legends. [zzz]

Jajo. Senaste filmen jag blev riktigt rädd för var Jurrassic Park, men då var jag ju 5-6 år när den kom också. Efter det har jag nog aldrig blev direkt rädd för en film (hoppa till någon gång under en film räknas inte, och det är så extremt sällan jag gör ändå) [sad]


   
SvaraCitera