Aviseringar
Rensa alla

Objektiv!


time
 time
Ämnesstartare

Nån som kan tipsa om ett SUPERBT objektivt, passligt för Canons EOS-serie, som ger såndär fantastisk otrolig orgasmisk skärpa? Dödar alla mina sugiga budgetobjektiv snart. Jag vill ha rejäla grejer!


   
Citera
Ämnesetiketter

Vilken prisklass talar vi om?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vilken prisklass talar vi om?

Jag är arbetslös och studerande, men det är snart jul... Låt oss säga max 5k.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag är arbetslös och studerande, men det är snart jul... Låt oss säga max 5k.

Vilket användningsområde talar vi om?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vilket användningsområde talar vi om?

Superfantastiska porträtt- och modellfotosession-bilder. Asch, du vet vad jag menar, standardobjektiv utöver det vanliga.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Superfantastiska porträtt- och modellfotosession-bilder. Asch, du vet vad jag menar, standardobjektiv utöver det vanliga.

För det ändå relativt låga priset, kan jag bara främst rekommendera det nya standard objektivet till Eos-seriens senaste generationer. Det som följer med till 450D och 500D dvs. Jag använder detta själv och har aldrig haft några större bekymmer med skärpa. I alla fall inte om jag haft helt fel inställningar på.

Men jag tog mig friheten att dra fram en lista från Prisjakt över vilka objektiv som kan funka.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v780#rparams=k=s45744518

Håll dig helst till Canons egna i dessa prisklasser. Jag har hört gott om Tamron också, men har aldrig prövat själv så kan inte stå för en rekommendation. Köp bara inte något från Sigma, vad du än gör.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Köp bara inte något från Sigma, vad du än gör.

Jag har Sigma 18-50 [blush] Det är det jag använder mest. Annars har jag faktiskt två stycken av objektiven listade, samt ett med fast brännvidd, som egentligen är min favorit... Kanske det blir ett sånt, men lite mer utzoomat så att säga.

Vilka inställningar finner du att du får bäst resultat i? Vad ändrar du själv?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag har Sigma 18-50 [blush]

Jag har själv ett Sigma 70-300, sämsta köp jag någonsin gjort. [tard]

timeisrunningout:

Vilka inställningar finner du att du får bäst resultat i? Vad ändrar du själv?

Jag brukar oftast köra på "Tv", aldrig över 200 i iso-tal och försöker få 100->4000 i slutartid. Sedan med blixt om det inte finns nog med ljus, men under studiofotografering är det ytterst sällan som det har hänt.

Bildstabilisator ALLTID på. Eller nej, vill jag få en suddig bild stänger jag såklart av den.


   
SvaraCitera
salmon

Köpte ett Tamron 70-300 i somras, det var verkligen hemskt. Mitt intryck av Tamron är inte bra [no-no]

I och för sig är det kanske fel att dissa märket för en upplevelse, men har hört många som klagat.. Aja, lycka till [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera