Aviseringar
Rensa alla

Obligatorisk simning i skolan


Ämnesstartare

Vi har snart simning med klassen, vilket är obligatoriskt för att få ett betyg i gympa.Jag är inte tjock eller så, men jag har en ganska kompakt kropp. Det känns extra jobbigt för alla tjejer i min klass har typ perfekta kroppar och jag vill inte att killarna ska se och jämföra oss för det är ju uppenbart vad de kommer tycka.Många förstår inte hur jobbigt det är, och säger "du är fin som du är", men samtidigt skulle ingen vilja bli tilsammans med en tjej som mig. :(Egentligen går det emot alla mina principer att känna såhär, men nu gör jag det.Borde det verkligen vara såhär?


   
Citera
Ämnesstartare

tycker det bör vara obligatoriskt men förstår dig precis. Skippade simningen i år faktiskt p.g.a samma anledning  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
tycker det bör vara obligatoriskt men förstår dig precis. Skippade simningen i år faktiskt p.g.a samma anledning  

Alltså det är ju bra att folk kan simma och så, men samtidigt får ju en massa tonåringar massa ångest pga detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nigga pls. Ni tjejer kommer att kolla in killarna och döma dem. Säg att du har mens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Nigga pls. Ni tjejer kommer att kolla in killarna och döma dem. Säg att du har mens?

Okej det är iofs sant när du säger det.. Hjälper inte att ha mens men man får ha tampong :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

Okej det är iofs sant när du säger det.. Hjälper inte att ha mens men man får ha tampong :/

Mina lärare har alltid sagt att man inte ska simma om man har mens, gick i en klass där tjejerna alltid skyllde på mens. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Mina lärare har alltid sagt att man inte ska simma om man har mens, gick i en klass där tjejerna alltid skyllde på mens. Tumme upp

fast hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

fast hur gammal är du?

Jag går andra året på gymnasiet.


   
SvaraCitera

Om du nu är så osäker på din kropp (även om det antagligen inte är befogat), kan du inte berätta för din lärare hur du känner dig och fråga om du kan simma själv vid ett annat tillfälle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skippa simningen i år om du inte vill gå. jag gjorde det och min lärare sa sedan att den här terminens betyg inte kommer påverkas av simningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä det bör vara frivilligt. 

försök att förklara för din gympalärare hur du känner, alternativt blanda in skolkuratorn så kanske du får ett free pass. 

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi hade iallafall att killarna hade först och sedan tjejerna så då hade man inget att vara "rädd" för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B.C-:
Vi hade iallafall att killarna hade först och sedan tjejerna så då hade man inget att vara "rädd" för.

Ja precis, så är det i min skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B.C-:
Vi hade iallafall att killarna hade först och sedan tjejerna så då hade man inget att vara "rädd" för.

och hur hjälper könsuppdelningen mot all form av rädsla exakt?? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

och hur hjälper könsuppdelningen mot all form av rädsla exakt?? :S

Jadu hon slipper iallafall visa sig för killarna om man gör så 


   
SvaraCitera