Aviseringar
Rensa alla

OBS Hjälp uppskattas, du som kan CSN


Lounge:

Fast var ju sjukskriven med intyg 7.5 poäng? Så det borde ju iaf räknas bort

Jaha missade den delen. Kan inte du typ panikringa dom?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

kakakaka:

Jaha missade den delen. Kan inte du typ panikringa dom?

Ska ringa imorgon igen och försäka få ut ngt mer, d har stängt nu


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Har pengar så jag klarar mig i 1,5 månad iaf.. Så om några få poäng fattas kanske jag hinner läsa igen det. Ah.. Brölar: dääää löser saeeej


   
SvaraCitera

Lounge: Jag har försökt prata med csn och få ur de något, men de hänvisar bara till att handläggaren kan göra beslutet om jag ska få studiemedel eller ej.

De borde kunna svara på allmän fråga om sjukskrivning och hur man räknar med den.
Har du frågan den frågan?


   
SvaraCitera

Såhär skriver de på sin hemsida:
"När du ansöker om nya studiemedel prövar vi om du klarat kravet på studieresultat för den period då du senast fick studiemedel."
http://www.csn.se/hogskola/vanliga-fragor/krav/1.12849


   
SvaraCitera

Jag gissar att de med "period" menar studieperiod som är det senaste studieåret VT + HT.


   
SvaraCitera

Razor: Jag gissar att de med "period" menar studieperiod som är det senaste studieåret VT + HT.

Enligt detta citat: "För att du ska få utbetalningarna för period (termin) 2 och 3, måste både du och skolan skriva under en studieförsäkran." betyder period = termin.

http://www.csn.se/utomlands/utbetalningar


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Razor: De borde kunna svara på allmän fråga om sjukskrivning och hur man räknar med den.
Har du frågan den frågan?

Jo det ska ej räknas med, läste jag på hemsidan.

Razor: Jag gissar att de med "period" menar studieperiod som är det senaste studieåret VT + HT.

Okej.. så i mitt fall de 7.5 poängen jag ej klarade och 30 hp jag klarade?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Tack för hjälpen razor!


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Det var som razor skrev, 75% räknas av senaste lånperioden, dvs HT och VT. Så om de räknat 7.5 jag ej klarade + 30 hp jag klarade så ska jag få 🙂 Det är väl sannolikast. Men om de räknat över 7.5 poäng av de ej klarade, om jag fick studiemedel en del in i andra delkursen, så äre knepigare. Ingen aning faktiskt. Men hur som så äre bara några fjuttpoäng jag måste läsa igen för att få studiebidrag då.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Och kurser man ej fullfört pga. sjukskrivning räknas ej med i 75%.


   
SvaraCitera

Lounge:
Det var som razor skrev, 75% räknas av senaste lånperioden, dvs HT och VT. Så om de räknat 7.5 jag ej klarade + 30 hp jag klarade så ska jag få 🙂 Det är väl sannolikast. Men om de räknat över 7.5 poäng av de ej klarade, om jag fick studiemedel en del in i andra delkursen, så äre knepigare. Ingen aning faktiskt. Men hur som så äre bara några fjuttpoäng jag måste läsa igen för att få studiebidrag då.

du lånar ju per termin, inte per läsår, även om du ansöker om båda terminerna samtidigt. väl. har jag för mig.

inte behövt handskas med csn på länge, så har rensat allt det där ur systemet. men jag skulle tippa på att det är chill för din del om du kan hänvisa till sjukskrivning och fördelaktigen har något från försäkringskassan att luta dig mot.


   
SvaraCitera

Lounge: Okej.. så i mitt fall de 7.5 poängen jag ej klarade och 30 hp jag klarade?

Hm, fast de du inte klarade borde inte räknas?

Lounge: Tack för hjälpen razor!

Varsågod, vet dock inte om mitt svammel var till någon reell nytta.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Gissa vem som oroa sig helt i onödan? Wäääääääh 8D


   
SvaraCitera

Grattis Party


   
SvaraCitera