Aviseringar
Rensa alla

Ockupera Malmö Gogogogo


Bakric:

Men det är deras eget fel (för det mesta).
Död åt de odiciplinerade grisarna [mad]

Ingen död åt några grisar. [sad]

pumanJessica:

Hade gärna velat förändra saker ifall jag kunde, men det kan jag inte och inte ni heller. Tyvärr men så är det.

Du påstår att 9 000 000 personer inte kan göra något mot 10 000 personer? Har du missat helt hur arabvärlden har revolutionerade i våras? Att dom lyckades betyder väl att även vi kan lyckas? Det är trots allt en global rörelse nu. Med hundra tals städer där man håller torgmöten och ockupationer. Där tusentals personer engagerar sig för att förändra våran värld. Det kan kännas som om en person (jag/du/någon) hit eller dit inte gör så mycket men varje person gör skillnad.


   
SvaraCitera
Bakric

Ensamvargen:

men varje person gör skillnad.

Hitler gjorde en jävla skillnad [wink]


   
SvaraCitera

Bakric:

Hitler gjorde en jävla skillnad [wink]

Snarare att människor lät honom gör skillnad som gjorde det.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Du påstår att 9 000 000 personer inte kan göra något mot 10 000 personer? Har du missat helt hur arabvärlden har revolutionerade i våras? Att dom lyckades betyder väl att även vi kan lyckas?

Arabvärlden har inte revolutionerats. Det är en tidsfråga innan nästa regim i t.ex. Egypten är en puppet-regim/ny diktatur.


   
SvaraCitera
Bakric

Ensamvargen:

Snarare att människor lät honom gör skillnad som gjorde det.

Men det var på hans initiativ damnit!
Kullkasta inte mina oomkullrunkeliga argument nu [mad]


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Arabvärlden har inte revolutionerats. Det är en tidsfråga innan nästa regim i t.ex. Egypten är en puppet-regim/ny diktatur.

Det är inte bara egypten det gäller, det gäller inte så mycket att det ska hålla länge heller. Att människor inser att dom kan göra skillnad har, ja, gjort skillnad. Om protesterna i egypten blivit nedslagna direkt skulle det antagligen inte spritt sig vidare till andra länder. Och när Amerikaner tar tag i att åter ta sin demokratiska makt då är det någonting på gång. Men jag förstår, du ser det inte på samma vis som jag.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Men jag förstår, du ser det inte på samma vis som jag.

Verkligen inte x) Det är mer komplicerat än så... och man attackerar fortfarande de bakomliggande orsakerna. Föressten "revolutionen" i arabvärlden startade inte i Egypten. Jag bara tog upp Egypten som ett exempel.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Verkligen inte x) Det är mer komplicerat än så... och man attackerar fortfarande de bakomliggande orsakerna. Föressten "revolutionen" i arabvärlden startade inte i Egypten. Jag bara tog upp Egypten som ett exempel.

Vad vill du förändra förresten?


   
SvaraCitera
Bakric

x_marty:

1. Hur kommer det sig att (för närvarande) är det nästintill enbart människor med invandrar-klingande namn som kommer delta?

x_marty:

Burim Pålitligsöt

x_marty:

Jörgen Edlund

x_marty:

Renai Ssance

x_marty:

David Ballester

Ja jävlar, dom är säkert turkar hela bunten!


   
SvaraCitera

Bakric:

Ja jävlar, dom är säkert turkar hela bunten!

Listan var en ctrl+c/ctrl+v. Du har dessutom valt ett selektivt utdrag bland dom namn som fanns tillgängliga. Men du kan inte undanhålla att det inte låter särskilt förvånande att jag ifrågasätter mig Hur kommer det sig att (för närvarande) är det nästintill enbart människor med invandrar-klingande namn som kommer delta?


   
SvaraCitera
Bakric

x_marty:

Du har dessutom valt ett selektivt utdrag bland dom namn som fanns tillgängliga. Men du kan inte undanhålla att det inte låter särskilt förvånande att jag ifrågasätter mig Hur kommer det sig att (för närvarande) är det nästintill enbart människor med invandrar-klingande namn som kommer delta?

Sluta försöka vara allvarlig nu. Du är på internet och kan säga öppet att turkarna kan ta sig i brasan hela bunten [crazy]


   
SvaraCitera

Bakric:

Du är på internet och kan säga öppet att turkarna kan ta sig i brasan hela bunten [crazy]

Vi har en lagfäst yttrandefrihet. Är yttrandefriheten verkligen lagfäst i Sverige? Det kan man faktiskt ifrågasätta sig ibland. Den är lagfäst och gäller om man framför "rätt åsikter". Vilket i sin tur är typisk diktatorisk metod. Det vill säga: Säger du rätt saker kan ni prata på men säger ni något annat så får ni hålla käften.

Straffet för dom som bryter mot den här korrekta yttrandefriheten riskerar att bestraffas i tre steg. (Beroende på vad det handlar om)

1. Tystnad.
2. Tillmälen.
3. Eskaleras i våld och personangrepp.


   
SvaraCitera

x_marty:

Rizzla Ingo Beats

x_marty:

Burim Pålitligsöt

x_marty:

Renai Ssance

[bigsmile]


   
SvaraCitera