Aviseringar
Rensa alla

Ögonkontakt - vet inte hu man gör


Czar
 Czar
Ämnesstartare

Hej

Jag vill iallaf skriva kort. Jag har j*vligt svårt att ha ögonkontakt med folk, kompisarna, ALLA. [mad]

Jag vet inte varför. Varje gång jag försöker se folk i ögon blir det fan obehagligt efter fem sekunder och ibland så "skakar" jag svagt lite. Det känns läskigt. Ibland när jag har mod att titta ytterligare mer i ögonen skakar jag lite kraftigare och önskar att gömma mig. Det gäller särskilt tjejer.

Snälla ge mig råd, jag skäms att behöva stirra ner mot golvet/marken.


   
Citera
höna

har också med vissaaaaaaaa

tror det är att bara försöka göra dt så mkt som möjligt, härdas liksom, så blire inte lika svårt


   
SvaraCitera

jag tränade mig själv genom att utmana mig själva på stan, typ kolla så många som möjligt som man passerar osv, och _ aldrig_ vara den som först viker bort blicken. Det låter fånigt, jag vet. Men det funkade för mig.


   
SvaraCitera

du kan se på folk lite lite lite ovanför ögonen typ ögonfransarna så tror e att du ser dem i ögonen:-) iaf på avståndXD


   
SvaraCitera

Jo, det är hemskt. Men det är bara att träna bort det. Om man inte kollar folk i ögonen ger man ett osäkert intryck. :/


   
SvaraCitera

försök utmana dig sj å titta längre å längre i ögonen på de du pratar med

tkr sj d kan va jobbigt att kolla folk i ögonen när jag funderar på vad jag ska säga typ

har aldrig tänkt på d som 1 problem, men finns ju 1 möjlighet att jag ger 1 osäkert intryck


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

Samma för mig!! typ när man går förbi nån/några. Kollar alltid bort 🙁 är det fult att ta ögonkontakt i ett sådant tillfälle? jag vet fan inte hur man ska göra -.-


   
SvaraCitera

Czar:

Jag vill iallaf skriva kort. Jag har j*vligt svårt att ha ögonkontakt med folk, kompisarna, ALLA.

Jag vet inte varför. Varje gång jag försöker se folk i ögon blir det fan obehagligt efter fem sekunder och ibland så "skakar" jag svagt lite. Det känns läskigt. Ibland när jag har mod att titta ytterligare mer i ögonen skakar jag lite kraftigare och önskar att gömma mig. Det gäller särskilt tjejer.

Snälla ge mig råd, jag skäms att behöva stirra ner mot golvet/marken.

du kanske har en lätt form av autism,
mitt geni till kusin har det
och han har alltid haft problem med att titta folk i ögonen,
känner sig obekväm och ställd då,
men han har övat och han gillar det fortfarande inte,
men han hanterar det iaf,
han är så bra nu att jag inte ens märkte att han inte gillade att kolla folk i ögonen, det vet jag bara för att hans mor berättat.

Så öva, tvinga dig själv att kolla även fast du inte vill, men ta det försiktigt och pressa dig inte för mycket.


   
SvaraCitera