Aviseringar
Rensa alla

Ögonpåsar


Ämnesstartare

Hej! Jag är en 16 årig kille och har haft ögonpåsar sedan jag var liten, är inte säker på om jag föddes med dem. Men mina föräldrar och tidigare generationer har inte haft ögonpåsar alls vad jag sett, och mina två syskon har inga. Jag är riktigt less på att se ut såhär och få låg självkänsla. Finns det något sätt att få bort dem tror ni? Jag kan inte hålla ögonkontakt med någon nästan som är mindre än 5-6 meter ifrån mig. Det är alltså 3-4 ringar under ögonen som gör att jag ser trött och eländig ut. Hjälp asap! Kan jag få bort dem? Prövat med kalla skedar, och nån créme men funkade inte. Jag sover 8-9 timmar per natt och äter bra, och tränar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kan ju kolla med vårdis om du har någon blodbrist el liknande. Dock ser ju många ut så naturligt. 


   
SvaraCitera

Concealer funkar ju annars väldigt bra. 


   
SvaraCitera

Smink?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har kollat med både föräldrar och vårdis och de säger att jag inte har några brister. Jag lever ett sunt liv med varierad kost. Och kollade på ett foto när jag var 4 år, då hade jag 2 ringar, nu 3-4.


   
SvaraCitera

Finns det inte nån penna man ska kunna använda mot det??


   
SvaraCitera

brukar få påsar när ja sovit dåligt men om du har haft de så länge så är de nog medfött utseende o ja tror du lär dig leva med de annars är de väl operation antar ja


   
SvaraCitera
Berit

Finns det möglighet attvdu visar de?


   
SvaraCitera