Aviseringar
Rensa alla

Ökning av övervikt i Sverige ( Teoretisk undersökning från Karolinska institutet)


Ämnesstartare

mmm det finns massa tennisplaner i halland därför e alla så tränade


   
SvaraCitera
kachin

Fast det är ju rätt smart att vara tjock i norrland eftersom det är så kallt där. Skulle det bli långvariga strömavbrott, brist på matt osv kan de leva på sina fettreserver BlinkBlinkBlink


   
SvaraCitera
kachin

Burg:

mmm det finns massa tennisplaner i halland därför e alla så tränade

precis Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Naee det tror jag inte. Tror inte besök hos sjuksköterskan betyder särskilt mycket.

Alltså övervikt kan bero på väldigt mycket. Jag har inget bra svar alls vad resultatet beror på.
Det kanske är högre densitet fotbollsplaner etc i Halland?????
Högutbildade tenderar väl att leva mer hälsosamt har jag för mig (har ingen källa) -> mindre feta osv. Kanske finns lite fler högutbildade i Halland än i t.ex nån by i Norrland där man hugger ner skog (ja jag är extremt fördomsfull nu)

Det stämmer att högutbildade oftast är mindre överviktiga än de som har låga inkomster, bra där!. De där med fotbollsplaner känns ganska långsökt för de borde finnas ungefär lika många i Södra Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är intressant att få veta varför det skiljer sig så mycket i Sverige beroende på län, man får en mer öppen syn på samhället och har lättare att förstå de olika lokala samhällen i Sverige som finns. Även beteendet är annorlunda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja människor är inte robotar som beter sig likadant överallt direkt


   
SvaraCitera