Aviseringar
Rensa alla

Öl hållbarhet i olika temperaturer?


Ämnesstartare

Säg att man kyler oöppnade öl och cider osv burkar och flaskor en kväll, men så dricker man inte up allt, och har inte plats i kylen för burkarna. Blir ölen dåligt om man tar ut den i rumstemperatur och sen kyler den nästa gång igen?


   
Citera
Ämnesstartare

[tard]nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej den blir inte dålig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öl har typ hållbarhet på drygt ett år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som sagt de håller ofta ett år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Öl har typ hållbarhet på drygt ett år.

Långt mycket längre än det för det mesta, visserligen kan man inte lagra en lager lika långa som en porter men tex Carnegie hade förr ett bäst föredatum på ca 12 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Långt mycket längre än det för det mesta, visserligen kan man inte lagra en lager lika långa som en porter men tex Carnegie hade förr ett bäst föredatum på ca 12 år.

Tänkte att en som frågar denna fråga dricker lager ; >

Vanligt lager börjar smaka jäst efter typ ett år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack alla!
Hur är det med öppnat vin då? Hur länge håller det, och hur förvarar man en öppnad flaska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Syftar du på oöppnade eller öppnade burkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Vanligt lager börjar smaka jäst efter typ ett år.

Säker? O: På landet brunsås har jag för mig att de drack folkis som var några år gammal, men det kanske var mörk lager kommer inte ihåg

mobilbilmobil:

Hur är det med öppnat vin då? Hur länge håller det, och hur förvarar man en öppnad flaska?

vin ska man ha i kyl, håller i några dagar om det inte är bag in box


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Säker? O: På landet brunsås har jag för mig att de drack folkis som var några år gammal, men det kanske var mörk lager kommer inte ihåg

Jag drack ett år gammal öl, den smakade helt klart annorlunda, inte odrickbart men inte bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag drack ett år gammal öl, den smakade helt klart annorlunda, inte odrickbart men inte bra.

ok, kanske beror mycket från öl till öl också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noob


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men alltså....


   
SvaraCitera