Aviseringar
Rensa alla

Önskar det kunde ta slut


Ämnesstartare

Förstår inte varför jag lever längre egentligen. Jag är redan som en död. Jag lever endast bakom mina masker, mina fasader av falska skratt och känslor.

Har gått på flouxetin i 4 veckor nu, och det har inte hjälp ett skit. Likväl har den enda personen som jag kunde prata med, som förstod mig, försvunnit för att hon inte stod ut. Orkar inte längre med detta. Önskar det bara kunde ta slut. Vad kan jag göra för att sluta må så här? Varför lever jag idag egentligen? Allting vore ju bara bättre för alla om jag dog.


   
Citera

IngenViktig:

Varför lever jag idag egentligen?

För att du vill.


   
SvaraCitera
Issen

Att påstå att det vore bättre för andra är idiotiskt. Och varför du lever måste du svara på, man måste göra sin egen mening med livet. Att må dåligt vilket alla gör är helt okej och tyvärr en hemsk del och du ska verkligen aldrig behöva skämmas för det. Använd dig istället av det och gör något som du kan njuta av, jag vet inte vad det är.

Jag har valt att ge mig in och skriva och göra film, mina mörka sidor är de som gör de starkare, jag har att plocka ifrån.
Trots det är det en livskris, men jag försöker se det som, eftersom det är ett faktum att jag lever och hittills inte tagit livet av mig även om man ibland tänker på det så bör jag leva. Så länge jag tvekar så finns det bevisligen något som håller mig kvar även om det är svårt att hitta, och då är det bättre att kämpa till sista stund.


   
SvaraCitera

IngenViktig:

Har gått på flouxetin i 4 veckor nu,

Tänk på att det kan ta upp till 12 veckor innan SSRI börjar verka ordentligt. Det är vanligt att det först blir sämre och sedan bättre. Har du någon psykologkontakt?


   
SvaraCitera

Så är livet för många, tyvärr.
Bästa är att försöka ha ett mål. Tänk efter så vet du nog vad du vill uppnå i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GGGGG:

IngenViktig: Varför lever jag idag egentligen?
För att du vill.

Det är även så att jag är feg för att ta mitt liv, att sätta det på spel.

uppenbar:

Har du någon psykologkontakt?

Nej, ogillar att behöva vända mig till en vuxen som är utbildad men inte har erfarit det själv och därför inte vet hur det är.


   
SvaraCitera

hatar min fasad [sad]


   
SvaraCitera