Aviseringar
Rensa alla

Öppen fråga till användarna!


Ämnesstartare

Imoon:

Har fått sådana PM av åtminstone en mod jag ej träffat.. :p

issen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

det är väl ändå bättre att ni för en tillsägelse innan vi varnar? [crazy]

Nej. Fjanterier. :s
Flera gånger har det handlat om riktiga elakheter som jag skrivit.[blush]

Roslagsvatten AB:

issen?

Issen har jag träffat flera gånger och han har ej skickat sådana PM. xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Issen har jag träffat flera gånger och han har ej skickat sådana PM. xD

du kanske är ltie för rund för hans smak då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

du kanske är ltie för rund för hans smak då

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Varningar delas ut för små saker. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att de har en tendens att bli maktfullkomliga. jag tycker inte att moderatorer ska kunna ta hand om varningar mot dem själva. jag tycker även att det ska vara fritt att kritisera moderatorer i forumet utan att det faller under trakasserier. ifall man är en mod så är man en offentlig person på forumet.

annars så säger jag det självklara: makt korrumperar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

makt korrumperar.

är ju redan korrupta innan makt. problemet är att dom flesta som skulle göra bra mods inte vill vara det eftersom dom inte är förtjusta i makt på samma sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

problemet är att dom flesta som skulle göra bra mods inte vill vara det eftersom dom inte är förtjusta i makt på samma sätt

fast jag har hört att vissa tycker att användare blivit förändrade sen de blev moderatorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag tycker inte att moderatorer ska kunna ta hand om varningar mot dem själva.

detta får vi inte göra [y]

iosib:

jag tycker även att det ska vara fritt att kritisera moderatorer i forumet utan att det faller under trakasserier

det där tkr jag ändå att du ska ta med U, känns elakt att peka ut mods sådär, precis som det känns dumt att peka ut vemsomhelst sådär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

fast jag har hört att vissa tycker att användare blivit förändrade sen de blev moderatorer.

är väl likadana bara att dom fått mer befogenhet så dom kan göra mer saker dom velat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det är dåligt när ni bannar "forumiter" eller "stammisar" eller vad man ska kalla det, alltså medlemmar som loggar in varje dag och får sidan att fungera. Och så suger det att ni ger varningspoäng för typ allt, och att de tar så lång tid innan de försvinner.

Sen suger det när ni låser vissa trådar som typ "Dina bästa bajsupplevelser", den tråden var typ bland det roligaste någonsin på UM och inte mer oseriös än det mesta som postas i Forum X.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

detta får vi inte göra

jag pratade inte om vad ni FÅR göra, utan om vad ni KAN göra. jag har varit med om att en moderator har uttryckt att denne tagit hand om sin egen anmälan.

LightInDarkness:

det där tkr jag ändå att du ska ta med U, känns elakt att peka ut mods sådär, precis som det känns dumt att peka ut vemsomhelst sådär

fast det är just skillnaden på moderatorer och privata användare jag tycker att man ska göra skillnad på. sedan tycker jag att det är ett effektivt sett att få reda på användarnas åsikter i frågan då många inte ens vet att det är U man ska vända sig till. jag förstod inte thundercrackers funktion utöver mod innan jag besökte hans sida...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen så känns det som om det ibland inte finns något att klaga på, och då känns det som ni ger folk varningar bara för att visa att modsen finns.

Sen finns det vissa medlemmar, tänker dock inte säga vilka, som skapar uppenbart rasistiska trådar bara för att sprida propaganda för ett visst Sverigedemokratiskt parti samt för att på något sätt svartmåla invandrare. Dessa medlemmar borde bannas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

som skapar uppenbart rasistiska trådar bara för att sprida propaganda för ett visst Sverigedemokratiskt parti

Vilket då? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag pratade inte om vad ni FÅR göra, utan om vad ni KAN göra. jag har varit med om att en moderator har uttryckt att denne tagit hand om sin egen anmälan.

då är väl mitt tips att du tar detta med U som kollar upp vrf den gjorde sådär

iosib:

många inte ens vet att det är U man ska vända sig till

smutskastning tycker jag fortfarande är dumt... om en mod missköter sig så märks det mkt väl oftast. om det inte märks så är det som sagt U man ska vända sig till, främst Thundercracker då, så sköter det sig på ett bra sätt utan att någon (mod i detta fallet som skulle bli smutskastad av användarna) blir illa behandlad (förhoppningsvis)


   
SvaraCitera