Aviseringar
Rensa alla

Öppet brev till sjuksköterskan på blodcentralen


Ämnesstartare

Hej!

Vill bara säga att du är så himla trevlig. Det är sällan man träffar sjuksköterskor som faktiskt vill konversera, de flesta är mest bara trötta på sitt lågavlönade jobb (tänker för övrigt kämpa för att höja era löner när jag har en röst i den här just nu dystra världen). Men du har sedan dag ett varit så himla trevlig. Och att du kände igen mig, att du vågade tala om för mig att du kände igen mig - inte bara låtsades som att jag är vilken blodgivare som helst, det var också fint. Att du sedan talade om för mig att jag påverkat dig så mycket att du blivit vegetarian, var ÄNNU finare. Och idag, ja idag får jag höra att du är sjukskriven. Jag vet inte varför, jag vet inte hur allvarligt det är, jag vet inte om eller när du kommer tillbaka. Men du är en jättebra sjuksköterska och verkar vara en fantastisk person.

Tack och hej,
Såni

SÅDÄR JA. Har ni nånsin känt såhär för någon som jobbat... för er? Eller vad man ska säga. Typ en lärare, nåt butiksbiträde etc. Nån som inte har som plikt att vara artig och så, men som behandlar er som en människa och inte bara som kund eller patient eller blodgivare liksom. I sådana fall tycker jag ni ska skriva ett öppet brev till denne här!!!


   
Citera
Ämnesstartare

åh vad fint!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är precis sådär jag känner nu när jag ser att du tog dig tid att skriva det där och göra det där för någon annan människa. Det här är en av de anledningarna till varför du är så jävla bra, sonny. Fan, har slut på ord och blir bara SÅ GLADLGLADLGLADGLADGLADGLAD och GALENGALENGALENGALEN och ARFGAGHFMUUIKJYLAR av dig.

Du gör världen lite bättre hela tiden. Tack så mycket. För allt. Att jag varje gång får se dig logga in och skriva något inspirerande. Att få ha träffat dig - jösses vad det är vackert. Var riktigt himla fint att ha med dig i fredags också, fastän vi inte sågs så mycket.

Du är en sådan där sprudlande och karismatisk person som är härlig och upplyftande att vara kring. Ditt engagemang i världsförbättring gör att även jag inte helt tappat hoppet för framtiden. Fastän vi har olika idéer om vad som skulle vara bra känner jag ändå att din omtanke för omvärlden motiverar mig att själv ta tag i mina tankar och förverkliga dem.

Att du kämpar hårt för det du tror på och i allmänhet är målinriktad och ambitiös är något jag respekterar. Du gör även ett väldigt bra jobb med att balansera mellan att vara hardworking good girl och att vara den galna snusktanten vars ögon glittrar när du trycker in oskyldiga små UM:are i garderoben.

Jag tror du en sådan som kommer göra skillnad, mycket pga din genuinitet, vilket är något människor kommer se. De som inte håller med dig i sak, kommer säkerligen ändå se dig som en värdig meningsmotståndare. Du vill något med världen. För mig är det mycket viktigt och är något jag värdesätter väldigt högt i dig. Ser fram emot att ha verbala slagsmål med dig i Europaparlamentet/Riksdagen i framtiden.

Men ser också fram emot massor med gosiga kramar och kärleksspridning tillsammans.

Stor kram på dig, bästaste sonny.

(Förlåt, nu blev det mycket på en kväll, men ja, du vet...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här var mitt öppna svar till dig på PM:et också, kan man väl säga, hähä. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Stor kram på dig, bästaste sonny.

Alltså. Du får mig att störtgrina (på riktigt, sitter och nästan hyperventilerar!). Jag blir så förbannat jäkla lycklig av detta! Så lycklig som man blir när man precis kastat sig ned för ett stup och så överlever man och man inser att "shit, det var ju fan ingenting, jag klarar vad som helst". SÅ lycklig. Och tänka sig att du prickade så rätt, jag hade inte behövt höra detta någon annan dag än just idag. Jisses. Detta ska jag skriva ut och ha på min vägg. Det ska jag. Med en gång. Och jag ska skriva datum och namn på människan som gjorde mig till världens lyckligaste denna dag!

PUSS som fan, ännu fler kramar, bara massor av kärlek till dig! [love]


   
SvaraCitera

men gullungar!! [love]


   
SvaraCitera

aaa d va mitt öppna brev till er [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså, chibbi och sonyababy är de vackraste personerna någonsin, vältaliga, vettiga, vackra. god bless ya. om jag var mindre cynisk och trodde på polygami skulle jag fria t er två på direkten

<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

<3

AMEN DUUUHRÅÅÅ!!! [love] Helt magisk människa är du.
Skål, Max! För såna som oss!! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar människor i serviceyrken som försöker prata och vara sociala:(

men ah kom på att jag nog också ska ge blod, verkar spännande och kul. och gillar blod. är det gratis?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

är det gratis?

Ja, helt gratis! [smile] Do it, do it! Är jättejätteviktigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såni:

Ja, helt gratis! Do it, do it! Är jättejätteviktigt!

åh 😀 men tänk om jag har aids eller nåt och ba råkar smitta ner halva sverige?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

åh 😀 men tänk om jag har cancer eller nåt och ba råkar smitta ner halva sverige?

Hahaha! Givetvis testar de ditt blod först, avgör vilken blodtyp du har och ser så att du inte bär på något galet. Första gången tar de blodprov och registrerar dig, ger dig information osv. Sedan kallar de dig till blodgivning (du kan gå när du vill, de säger mest att "okej nu har vi kollat så du inte har aids vänligen kom och ge blod när du vill". [cute]


   
SvaraCitera

Underbara människor. Underbar tråd. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såni:

Hahaha! Givetvis testar de ditt blod först, avgör vilken blodtyp du har och ser så att du inte bär på något galet. Första gången tar de blodprov och registrerar dig, ger dig information osv. Sedan kallar de dig till blodgivning (du kan gå när du vill, de säger mest att "okej nu har vi kollat så du inte har aids vänligen kom och ge blod när du vill".

jaha så man kan inte bara gå dit?[sad] och har de värsta register så man inte får ge flera gånger?[sad]


   
SvaraCitera