Aviseringar
Rensa alla

Öppet köp över internet?


Ämnesstartare

Funderar på att köpa denna skärmen och se hur den är, och ifall den är bra nog(väldigt billig) så tänkte jag sälja min 24" jag har just nu och köpa en till.

Men jag undrar om man kan kanske skicka tillbaka på Öppet Köp om man tycker den är skit? Någon som vet något om reglerna för sådant? [surprised] Självklart får man ju betala frakt tillbaka och så...så långt förstår jag.
Edit: glömde länken komplettlänk


   
Citera

   
SvaraCitera

Eller om att klicka på länk är för svårt. Här är deras regler för öppet köp:
8. Ångerrätt
8.1 Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp om du meddelar detta till oss inom 14 dagar från den dagen du mottog produken. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Snabbaste vägen för ångerköp är att följa våra instruktioner på den här länken. Du kan inte ångra köpet på delar av en vara.

a) Frakten för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund.
b) Handlar du som företagare gäller ångerrätten i 10 dagar från mottagandet och endast för oanvända och oöppnade produkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om det inte går, så är det bara att skrika och hota dom! det är oftats sånna där jävla data nörds muppar som jobbar på komplett/onoff/elgiganten!

Skrik och blir fruktansvärt arg. funkar alltid! 😀


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera